اجرای ۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: در حوزه عمران و زیرساخت، ۴۰ پروژه با اعتبار ۵ میلیارد تومان در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) استان به‌طور مستقل از بسیج سازندگی در جهت الگوسازی خدمت‌رسانی، تسهیل‌گری و توانمندسازی نقاط روستایی با دهک ۸ تا ۹ محرومیت شهرستان‌های استان فعالیت می‌کند.

او افزود: این قرارگاه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، سلامت، اشتغال و بازاریابی در کنار کارگروه‌های تخصصی شکل گرفته است.

هنری تصریح کرد: رویکرد خدمت‌رسانی این قرارگاه بر محوریت نرم‌افزاری امام جماعت روستا بوده و با تشکیل بانک اطلاعات و اشراف کامل بر نیاز‌های اولویت‌دار و تعیین نقشه‌راه برنامه‌های مشارکتی خود را عملیاتی می‌کند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی با اشاره به ۶ دهستان هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) استان بیان کرد: روستای درح سربیشه، میغان نهبندان، قهستان درمیان، پترگان زیرکوه و منتظریه طبس از این جمله هستند.

او از استقرار ۲۰ روحانی به همراه خانوادهایشان در دهستان‌های مورد هدف قرارگاه خبر داد و گفت: ۶ روحانی نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا به همراه خانواده در روستا‌های اقماری دهستان‌های مورد هدف استقرار یابند.

هنری عنوان کرد: در حوزه عمران و زیرساخت قرارگاه تعداد ۴۰ پروژه با اعتبار ۵ میلیارد تومان در حال اجراست که یک میلیارد تومان آن توسط قرارگاه و ۷۰۰ میلیون تومان کمک خیرین تأمین شده و مابقی هزینه‌کرد با مشارکت مردم انجام می‌شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی با اشاره به ۱۵ منطقه هدف‌گذاری شده کارگروه اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) استان، گفت: در ۳۰۰ واحد الگویی دام، تعداد ۹ هزار دام نگهداری می‌شوند که ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.