افزایش آمار پناهجویان بازداشتی در آمریکا علی‌رغم وعده‌های بایدن

علی‌رغم وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا برای بهبود وضعیت در مرزهای جنوبی این کشور، آمار بازداشتی در میان پناهجویان دو برابر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بر اساس آخرین اطلاعات اداره مهاجرت و گمرک (Ice) از ماه فوریه (بهمن) تاکنون تعداد پناهجویان بازداشتی در آمریکا دو برابر شده است.

این نشریه با بیان آن‌که اکنون در ماه ژوئیه (تیر) تعداد بازداشتی‌ها به ۲۷ هزار نفر رسیده است، افزود: «این آمار نشانه نقطه‌ای تاریک برای متحدان بایدن در زمینه مهاجرتی است، بایدن پیش‌تر معتقد بود رویکرد سختگیرانه آمریکا در قبال پناهجویان را معکوس خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی خود وعده خاتمه دادن به بازداشت‌های طولانی مهاجران و لغو استفاده از زندان‌های خصوصی را می‌داد.»

مدیر اجرایی دیده‌بان بازداشت آمریکا در این باره گفت: «در این لحظه حساس هستیم که وعده‌های بایدن با اقدامات او همخوانی ندارد.»

ماه گذشته نمایندگان بیش از ۳۰ کشور جهان در نشستی در مقر سازمان ملل در ژنو، نسبت به اقدامات ناقض حقوق بشری آمریکا در مرز‌های جنوبی و علیه پناهجویان در کمپ‌ها ابراز نگرانی کردند. این نشست با عنوان «وضعیت حقوق بشر در مراکز نگهداری پناهجویان در آمریکا» برگزار شد و چین، ایران، روسیه، سوریه، ونزوئلا، بلاروس و کره‌شمالی میزبانان آن بودند.

فروردین ماه سال جاری «گرگ ابت» فرماندار ایالت تگزاس آمریکا، از «سوءاستفاده جنسی و سوءمدیریت کرونایی در مرکز کودکان مهاجر تگزاس» خبر داد.

پیش‌تر نیز نماینده دموکرات تگزاس تصاویری از داخل بازداشتگاه‌های مهاجران در مرز جنوبی آمریکا منتشر کرد که وضعیت اسف‌بار آن‌ها را نشان می‌داد. بر اساس گفته این قانونگذار آمریکایی، هریک از بخش‌های این بازداشتگاه ظرفیت فقط ۲۶۰ نفر را دارد، اما بیش از ۴۰۰ کودک بدون همراه در آن نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
شرکتها و سرمایه داران صهیونیست برای سود بیشتر و پرداخت دستمزد کمتر به مهاجرها نیاز دارند و از طرف دیگه میتونند با راه انداختن دعوا بین مهاجران و مردم خود آمریکا که از بیکاری و نداشتن بیمه رنج میبرند با روش تفرقه بنداز و حکومت کن همچنان از آمریکاییها سواری بگیرند والا رفع مشکل مهاجرت نیاز به هیچی نداره جز اینکه آمریکا از دخالت در آمریکای جنوبی دست برداره
آخرین اخبار