توافق ۵۴ میلیون پوندی انگلیس و فرانسه برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی

دولت انگلیس اعلام کرد طی توافقی ۵۴ میلیون پوندی با دولت فرانسه از عبور و مرور مهاجران غیرقانونی بین دو کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت انگلیس از توافق  ۵۴ میلیون پوندی خود با دولت فرانسه، برای هماهنگی بین دو کشور به منظور جلوگیری از عبور مهاجران از مرز فرانسه و ورود آنها به کشور انگلیس، خبر داد.

توافق نامه جدید بین جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه و پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس به امضاء رسیده و در روز‌های آینده اجرا می‌شود. طبق این توافق نامه، تعداد افسران پلیسی که از سواحل فرانسه محافظت می‌کنند دو برابر و نظارت  در سواحل افزایش خواهد یافت.

 انگلیس در تلاش است تا از عبور مهاجران از مرز فرانسه و ورود غیرقانونی آنها به انگلیس جلوگیری کند.

این توافق نامه گشت زنی در مناطق ساحلی در سراسر شمال فرانسه بین بولون و دانکرک و شمال غربی اطراف دیئپ را توسعه می‌دهد.

پتل در ۱۹ ژوئیه به پارلمان انگلیس گفت: «سال‌ها مردم جان خود را برای ورود غیرقانونی به کشور ما به خطر انداخته اند؛ کسانی که برای تقاضای پناهندگی با قایق‌های کوچک خطرناک از کانال عبور می‌کنند. اگر راه حل‌های ساده یا سر راست وجود داشت، این مسئله تاکنون حل شده بود. اما ورود غیرقانونی به انگلیس و ادعا‌های بعدی آن مبنی بر پناهندگی به یک مسئله و ماهیت پیچیده تبدیل شده است». 

وی گفت: ورود بدون اجازه به آب‌های انگلیس غیرقانونی است. کسانی که آن‌ها را به اینجا آورده و ورود غیرقانونی را تسهیل می‌کنند اکنون به حبس ابد محکوم می‌شوند. این رفتار جنایتکارانه و استثماری اکنون می‌تواند با شدت و صلاحیتی که شایسته وزیر داخله است، مجازات شود.

توافق با فرانسه برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به انگلیس پس از آن صورت می‌گیرد که ۴۳۰ مهاجر روز دوشنبه در سواحل انگلیس وارد شدند و این یک رکورد جدید برای یک روز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار