استفاده یونان از توپ‌های صوتی برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی

یونان اعلام کرد برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور از توپ‌های صوتی استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام پلیس یونان روز پنجشنبه اعلام کرد دو توپ صوتی در جنوب و شمال رود اوروس (Evros) که مرز زمینی میان یونان و ترکیه را مشخص می‌کند، مستقر شده است.

بر این اساس، شمار زیادی از مهاجران از این منطقه به اروپا وارد می‌شوند و این توپ‌های صوتی برای مقابله با مهاجران در آنجا مستقر شده است. پلیس یونان این تجهیزات فوق مدرن را بعد از هجوم مهاجران در فوریه ۲۰۲۰ هنگامی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود به مهاجرانی که می‌خواهند به اتحادیه اروپا بروند، اجازه عبور خواهد داد، با ”بودجه ملی“ خریداری کرده است.

در آن زمان ده‌ها هزار پناهجو به طرف گذرگاه مرزی کاستانی (پازارکول از سمت ترکیه) و به مقصد یونان هجوم بردند و در آنجا چند روز میان پلیس و مهاجران درگیری‌هایی روی داد. این مقام پلیس یونان که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: ”از این توپ‌ها تاکنون استفاده نشده است، زیرا اقدام برای نفوذ گسترده به خاک یونان مانند سال گذشته هنوز روی نداده است“.

این منبع افزود: ”این توپ‌ها یکی از ابزار‌هایی است که برای جلوگیری از ورود غیر قانونی احتمالی گروه‌های گسترده مهاجران به خاک یونان در اختیار ما قرار دارد“.

بر اساس آنچه که شبکه تلویزیون یونانی اسکای اعلام کرد این توپ‌های صوتی قادر هستند صوتی به ارتفاع ۱۶۲ دسی بل منتشر کنند و این در حالی است که صدای گفتگوی معمولی به طور متوسط ۶۰ دسی بل است و یک هواپیمای جت نیز صدایی به ارتفاع ۱۲۰ دسی بل منتشر می‌کند.

پاناجیوتیس هارلاس (Panagiotis Harelas) , رئیس مرزبانان یونان در این باره اعلام کرد: ”در فوریه و مارس ۲۰۲۰ سامانه‌های صوتی به نحو دیگری عمل می‌کردند، ما تحت چنین فشار خفه کننده‌ای قرار نداشتیم. این توپ‌ها قابل حمل هستند، می‌توان آن‌ها را به هر جایی که لازم باشد، انتقال داد. برای جلوگیری از ورود غیر قانونی، حضور پلیس باید در همه جا احساس شود“.

بحران پناهجویان سوری به خاک اتحادیه اروپا به یکی از بزرگترین معضلات این اتحادیه از زمان تشکیل تبدیل شده است. برخی کارشناسان معتقدند برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) ریشه در بحران پناهجویان داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار