استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

حمایت بی چون و چرای خراسان جنوبی از سرمایه گذاران/ زمینه های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در استان در کمترین زمان ممکن به سرمایه گذار داده شده و از او حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفت: خطه زر خیز خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و معادن، صنعت، مبادلات مرزی و تجارت و بازرگانی از ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

او به ظرفیت مرز اشاره کرد و افزود: این استان به دلیل دارا بودن ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان از ظرفیت خوبی در توسعه تجارت و بازرگانی برخوردار است.

استاندار با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان، تصریح کرد: خراسان جنوبی از ظرفیت‌های معدنی بسیاری نظیر معادن زغال سنگ، بنتونیت، بازالت، سنگ آهن، مس، طلا، سنگ‌های گرانیت و سنگ‌های قیمتی برخور دار است و حتی بخشی از معادن آن هنوز مطالعه نشده و در بخشی نیز هنوز سرمایه گذاری رقم نخورده است.

او ادامه داد: این در حالیست که در استان ۲۳۰ معدن دارای مجوز و اعتبار داریم که فعال نیستند و به همین دلیل اصرار داریم معادن در مزایده ها، به سرمایه گذاران اهلیت دار واگذار شود.

ملانوری با اشاره به ظرفیت های صنعتی استان گفت: بررسی ظرفیت‌های صنعتی استان نشان دهنده آن است که صنایع بزرگ اندکی در استان وجود دارند و برخی واحد‌ها نیز تعطیل هستند و این موضوع ثابت می‌کند که منابع باید در اختیار سرمایه گذاران اهلیت دار قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


استاندار به ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و ادامه داد: وجود ۴ اثر ثبت جهانی، ۹۴۰ اثر ثبت ملی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان از ظرفیت‌های مثال زدنی خراسان جنوبی در زمینه گردشگری است.

او بیان کرد: وجود ۲۲ هزار تن زرشک،۶۷ تن زعفران، ۷ هزار تن عناب به عنوان سه محصول استراتژیک استان، ۲۲ میلیون شاخه گل نرگس،۵۰ هزار تن انار، ۱۲ هزار تن پسته و ۱۸ هزار تن پنبه، نشان دهنده ظرفیت بالای استان برای سرمایه گذاری است.

ملانوری با اشاره به اینکه از ۲۲ هزار تن زرشک تولیدی استان فقط ۸ درصد فرآوری می‌شود عنوان کرد: در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی، طرح فرآوری محصول زرشک با حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری آماده ارائه به سرمایه گذار است.

استاندار تصریح کرد: در بحث سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی طرح نهضت گلخانه برای احداث هزار هکتار گلخانه در حال انجام است که ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری است.

او گفت: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی و نواحی و شهرک‌های صنعتی با تأمین زیر ساخت‌های لازم  شرایط را برای حضور و فعالیت واحد‌های صنعتی فراهم آورده اند.

ملانوری به تشریح اقدامات استان در راستای جذب سرمایه گذاران پرداخت و افزود: ستاد توسعه خاوران با بسیج و هم افزایی مثبت بین دستگاهی شکل گرفته تا بروکراسی‌های اداری را بشکند و مجوز‌ها را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

استاندار خراسن جنوبی اظهار کرد: استان از طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارد حمایت می‌کند و مجوز‌های لازم را در کمترین زمان ممکن در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.