افتتاح نخستین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای تراشه طراحان و تعمیرکاران در بیرجند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت:همزمان با هفته ملی مهارت نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای تراشه طراحان و تعمیرکاران فردا در شهرستان بیرجند افتتاح می شود.

عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: این آموزشگاه در حوزه‌های آموزش‌های تخصصی الکترونیک، برق، کنترل و ابزار دقیق، آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی بیمارستانی، دندان پزشکی، آزمایشگاهی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی فعالیت دارد.

او افزود: آموزشگاه فنی و حرفه‌ای تراشه طراحان و تعمیرکاران فردا، نخستین آموزشگاهی است که در سطح استان  و همچنین در سطح استان‌های مجاور با این رویکرد فعالیت خود را آغاز می‌کند.

عرب بیان کرد: این آموزشگاه در حوزه‌های برق، الکترونیک، ابزار دقیق، تعمیرات تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، تعمیر موبایل و تبلت و آموزش طراحی مدار و آموزش تحلیل داده‌ها در حوزه‌های گسترده‌ای فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده برای افتتاح این آموزشگاه را تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد وگفت: گروه‌های مختلف سنی می‌توانند از آموزش‌های این آموزشگاه بهره‌مند شوند.

عرب تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز نهایت همکاری را با این آموزشگاه خواهد داشت تا بهترین خدمات را ارائه و زمینه‌ای برای اشتغال کار آموزان و متقاضیان فراهم شود.

او از وجود ۱۸۹ آموزشگاه آزاد در خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: این آموزشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف فنی، صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر و کشاورزی مشغول فعالیت هستند وهمچنین ۵ آموزشگاه دیگر نیز در حال طی کردن مراحل قانونی برای صدور مجوز هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه هرچه حوزه‌های فنی ما بیشتر باشد میزان خدمت رسانی به مردم بیشتر می‌شود گفت: به دنبال جریان سازی مهارت هستیم تا مهارت جزئی از سبد خانواده‌ها شود و تلاش می‌شود مسیر را از سمت مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار