آماده باش ۷۶ تیم امدادی در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به این که وضعیت جوی استان مناسب نیست و احتمال خسارت وجود دارد ۷۶ تیم امدادی در حالت آماده باش هستند.

میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طبق پیش بینی‌های مدیریت بحران و هواشناسی از عصر دیروز شاهد وقوع طوفان، گرد و خاک و وزش باد در سطح استان هستیم.

او با اشاره به این که در برخی نقاط استان وزش باد به صورت لحظه‌ای از ۱۰۰ کیلومتر هم عبور کرده است افزود: به دستور استاندار ۷۶ تیم امدادی و عملیاتی استان تا صبح جمعه مورخ ۸ مرداد ماه برای خدمات رسانی مطلوب به هم استانی‌ها در حالت آماده باش هستند.

میرجلیلی در خصوص خسارت های ناشی از طوفان و گرد وخاک در سطح استان اظهار کرد: اختلال در تردد های جاده ای و محور های مواصلاتی، شکستگی درختان و خسارت به مزارع و باغات در این مدت گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به این که امروز ۸ واحد گلخانه ای خسارت دیدند تصریح کرد: در این مدت نیز برق ۱۱ روستا قطع شده بود که توسط امدادگران شرکت برق وصل شد‌.

او ادامه داد: با توجه به این که پدیده گرد و خاک در سطح استان استمرار دارد، شهروندان از مسافرت های غیر ضروری و رفت و آمد به روستاهای اطراف شهر خودداری کنند.

میرجلیلی بیان کرد: در این مدت کشاورزان، دامداران، عشایر، گلخانه داران و مرغداران اقدامات پیشگیرانه را با هدف جلوگیری از خسارت های احتمالی انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه احتمال وقوع خسارت بیشتر وجود دارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.