میدان داری کرونا در شبیخونی نفس گیر/ مردم سپر دستورالعمل‌ها را زمین انداخته اند

رنگ‌های نقشه کرونا در خراسان جنوبی روز به روز تیره‌تر می‌شود اما با این وجود مردم دستورالعمل های بهداشتی را کمتر از حد انتظار رعایت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، چنگ اندازی کرونا به جان مردم طوفانی‌تر از قبل ادامه دارد و صدای آژیر خطر آن در خراسان جنوبی بلند تر شده است.

در حالی که با قرمز شدن بیرجند و طبس تعداد شهر‌ستان‌های با وضع قرمز کرونایی در استان به ۳ شهرستان افزایش یافته، اما رعایت دستورالعمل‌ها چندان جدی گرفته نمی‌شود و آمار بستری و ابتلا به کرونا نیز روز به روز در استان افزایش پیدا می‌کند.

کاهش توجه به مسائل بهداشتی با وجود پیک پنجم کرونا

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: علی رغم اینکه پیک پنجم کرونا آغاز شده، مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

او ادامه می‌دهد: اگر مردم شیوه نامه‌ها را رعایت کنند و کمتر به مجالس عروسی و تشییع جنازه بروند، اوضاع بهتر می‌شود.

شاید آنقدر از کرونا شنیده ایم که این واژه برای ما عادی شده باشد اما کرونا را کسی درک می‌کند که به آن گرفتار شده است.

یکی از شهروندان بیرجندی که مدتی قبل به کرونا مبتلا شده است می‌گوید: مهر ماه پارسال به کرونا مبتلا شدم و هنوز سلامتی کامل خود را به دست نیاورده ام.


بیشتر بخوانید


در شهرستان نهبندان نیز اوضاع همچنان نگران کننده است.

کادر درمان این شهرستان از افزایش مراجعات و نبود ظرفیت برای پذیرش بیمار جدید می‌گویند و از عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گلایه مندند.

آن‌ها می‌گویند: موارد ابتلا به کرونا اکثرا خانوادگی است و مسافرت‌های غیر ضرور به استان‌های همجوار اوضاع را بدتر کرده است.

بیمارستان صحرایی نهبندان نیز در حال تجهیز است و قرار است بیماران کرونایی جدید در آن تحت مداوا قرار بگیرند.

برای در امان ماندن از خطر کرونا باید شیوه زندگی در شرایط کرونایی را جدی بگیریم.

درخواست مسئولان برای همکاری بیشتر مردم

مهدی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دستورالعمل مدیریت هوشمند محدودیت‌های جامع به صورت هوشمندانه با تغییر رنگ شهرستان‌ها قابلیت اعمال دارد و نیاز به مصوبه جدید نیست.

او افزود: از مردم درخواست داریم هرچند در مدت طولانی تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته‌اند، اما برای کنترل سریع پیک پنجم و اینکه افراد کمتری درگیر بیماری شوند حداکثر همکاری را در محدودیت فعالیت‌های صنوف، اجتماعات و تردد‌ها داشته باشند تا شاهد باشیم این پیک و خیز، سریع‌تر رو به کاهش برود.

مهدی زاده بیان کرد: تاکنون ۲۱هزار ۶۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تا روز گذشته ۶۴ هزار و ۲۸۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شده که ۲۲هزار و ۷۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
چرا همش مردم رو مقصر عادی انگار ها میدونین، برین یه گزارش از برگزاری مراسم افتتاح طرح های دولتی بگیرین ببینین چه خبره. کاروان راه میندازن واسه یه طرح کوچک