کاخ سفید: در سفر مرکل به آمریکا اتفاق خاصی درباره نورد استریم ۲ رخ نمی‌دهد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا انتظار ندارد در جریان سفر صدر اعظم آلمان به این کشور قراردادی در خصوص پروژه نورد استریم ۲ منعقد شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در جریان سفر «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به آمریکا و دیدار او با «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور سخنگوی کاخ سفید گفت: ما انتظار داریم رئیس جمهور بایدن در دیدار خود با صدر اعظم مرکل در مورد پروژه ژئوپلیتیک روسیه فقط نگرانی‌های قدیمی را مطرح کند و انتظار نمی‌رود هیچ اظهارات رسمی در مورد پروژه نورد استریم ۲ یا نتایج آن (در این زمینه) صورت بگیرد.

آمریکا شدیدا با این پروژه مخالف است، زیرا این مساله فروش گاز طبیعی مایع آمریکا را در اتحادیه اروپا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آمریکا برای متوقف کردن این پروژه تحریم‌هایی نیز اعمال کرد که شرکت‌های سهامی را ملزم می‌کند خیلی سریع ساخت خط لوله‌ها را متوقف کنند.

علاوه بر این، کاخ سفید اعلام کرد بایدن و مرکل در خصوص مسائل کلی روسیه، افغانستان، اوکراین و حملات سایبری صحبت کردند.

شایان ذکر است که پروژه نورد استریم ۲ شامل ساخت خط لوله گاز با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب سالانه از سواحل روسیه و از طریق دریای بالتیک به آلمان است.

ماتیاس وارنیگ، رئیس شرکت Nord Stream ۲ AG مجری پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه، پیش از این گفته بود که این پروژه تا پایان ماه آگوست به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار