۳۳ ایده فرآوری عناب به مرحله نهایی راه یافتند

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از راه یابی ۳۳ ایده فرآوری عناب به مرحله نهایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در رویداد استارتاپی مجازی نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده‌های عناب گفت: در ایران با تشکیل مراکز نوآوری و شکوفایی، مراکز رشد، مراکز کارآفرین، پارک‌های علم و فناوری، مراکز تحقیقات کاربردی و برگزاری رویداد‌هایی از جمله رویداد استار تاپی و منطبق بر مزیت‌های منطقه‌ای توانسته ایم نوآوری را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

او افزود: عناب، زرشک و زعفران نه تنها محصولات استراتژیک بوده بلکه بخشی از هویت و فرهنگ خراسان جنوبی هستند.

صادقی بیان کرد: انجام بیش از ۲۰ طرح پژوهشی، ارائه ۴۰ مقاله علمی، چاپ ۵ عنوان کتاب و ارائه ۱۵ فرآورده با موضوع عناب، زرشک و زعفران بخشی از فعالیت‌های این استار تاپ بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: ثبت اختراع ۸ فرآورده، اخذ مجوز ایجاد کانون ملی عناب و زرشک، ایجاد مرکز خدمات تخصصی استراتژیک، تولید برند بیرناب و تجاری سازی محصولات استراتژیک از جمله عناب در قالب سایت birnab.ir از جمله اقداماتی است که جهاد دانشگاهی طی این چند سال انجام داده است.

او با اشاره به اینکه ۷۳ ایده در موضوعات مختلف شامل بازار پسندی، حفظ کیفیت و ماندگاری، طراحی بسته بندی صادراتی، بسته بندی سالم و زیست سازگار، خلاقیت و نوآوری در طراحی بسته بندی از سراسر کشور به این رویداد ارسال شده است، عنوان کرد: پس از بررسی اولیه ۳۳ رویداد به مرحله نهایی راه یافته اند و امروز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار