صدور بیش از ۷۵۰ فقره پروانه کسب در خراسان جنوبی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۷۵۱ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است.

جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به صدور بیش از ۷۵۰ فقره پروانه کسب در سه ماهه اول سال در استان گفت: در رسته‌های تولیدی ۱۳۴ فقره، خدمات فنی ۱۲۰ فقره، توزیعی ۳۶۹ فقره و خدماتی ۱۲۸ فقره پروانه صادر شده است.

او افزود: صدور پروانه کسب فعالیت صنفی برای اجرای ماده ۱۲ قانون نظام صنفی و آیین نامه‌ اجرایی مربوطه توسط اتحادیه‌های صنفی در مرکز استان و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

جویبان تصریح کرد: بیشترین میزان صدور پروانه کسب در این مدت مربوط به شهرستان‌های بیرجند با ۲۷۵ فقره و قاین با ۱۵۹ فقره و کمترین میزان صدور مربوط به شهرستان خوسف با ۸ فقره بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به نقش مهم اصناف در ایجاد اشتغال خرد در سطح جامعه بیان کرد: با آغاز به کار این واحد‌های صنفی در سطح استان بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در این حوزه مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.