غنی و عبدالله با بایدن دیدار کردند

رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه کشور با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جمهور، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور، و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه کشور، با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید دیدار کردند.

به نوشته جمهور، بایدن در این دیدار بار دیگر بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید کرده است. او گفته است «افغان‌ها در مورد آینده شان تصمیم می‌گیرند، که چه می‌خواهند». او افزود که «خشونت بی‌معنا»  در افغانستان باید متوقف شود.

آقای غنی نیز گفت که به تصمیم بایدن در خروج سربازان این کشور از افغانستان احترام می‌گذارد. او بعد از دیدار با جو بایدن در کنفرانسی خبری به سوالات خبرنگاران جواب داد و کاخ‌سفید هم بیانیه‌ای در همین رابطه منتشر کرد.

رئیس‌جمهور در این کنفرانس خبری گفت که علاوه بر مسایل امنیتی و خروج نیروهای آمریکایی از خاک کشورش، موضوع تهیه واکسن کرونا برای مردم افغانستان هم در این دیدار طرح شده است.

در بیانیه عصر جمعه، (4 سرطان) کاخ‌سفید آمده که از سال 2002 ، آمریکا نزدیک به 88 میلیارد دالر کمک امنیتی، 36 میلیارد دالر کمک غیرنظامی از جمله 787 میلیون دالر به طور خاص برای حمایت از زنان و دختران افغانستان اختصاص داده و تقریبا 3/9 میلیارد دالر هم کمک بشردوستانه به افغانستان کرده است.

همچنین کاخ‌سفید در این بیانیه آورده که کنگره آمریکا در سال جاری - 2021 - بیش از 3 میلیارد دالر کمک به نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص داده و آقای بایدن برای سال 2022 هم بیش از 3.3 میلیارد دالر درخواست کرده است.

سفر رهبران سیاسی افغانستان به واشنگتن در حالی انجام می‌شود که طالبان در هفته‌های اخیر بر شماری ولسوالی مسلط شده‌اند و درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی برای بازپس‌گیری مناطق از دست رفته در جریان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار