بلینکن: ماندن نیرو‌های نظامی ما در افغانستان به وضع موجود کمکی نمی‌کرد

وزیر امور خارجه آمریکا اذعان کرد ماندن نظامیان این کشور تاثیری در ایجاد امنیت افغانستان ندارد و کمکی به این کشور نمی‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه آمریکا هنگام بازدید از پاریس، در یک کنفرانس مطبوعاتی اذعان کرد ماندن نظامیان این کشور تاثیری در ایجاد امنیت افغانستان ندارد.

او گفت: ما در مقایسه با سال گذشته تعداد بیشتری از حملات علیه نیرو‌های امنیتی افغان را در مناطقی از کشور شاهد هستیم. اما ماندن نیروهای نظامی ما به وضع موجود کمکی نمی‌کرد.

 وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: افزایش نا آرامی‌ها در افغانستان با یافتن یک راه حل صلح آمیز ناسازگار است و یک خطر واقعی است که می‌تواند به تجدید جنگ یا احتمالا بدتر از آن  منجر شود. ما از خروج نیروهایمان از افغانستان دفاع می‌کنیم.

وی گفت: آمریکا بسیار دقیق و بسیار سخت به این مسئله می‌نگرد که آیا طالبان درباره ایجاد صلح در افغانستان جدی هستند یا خیر.

بلینکن اذعان کرد: ماندن نیرو‌های آمریکایی به کابل کمک می‌کرد، اما اگر عقب نشینی تا تاریخ معامله آغاز نمی‌شد، تعهد طالبان در حمله نکردن به نیرو‌های آمریکایی پایان می یافت و منجر به استقرار نیرو‌های اضافی در افغانستان می‌شد.

این در حالی است که  اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به منظور ادامه تعاملات به آمریکا سفر کرده است. وی در این دیدار گفت: درحال حاضر افغانستان وارد مرحله جدیدی از مشارکت با آمریکا شده است و نیرو‌های افغانستانی پایگاه‌های نظامی که نیرو‌های ناتو در آن مستقر بوده‌اند و در شمال کشور قرار دارند را تحویل گرفتند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز ضمن اشاره به تعاملات دو کشور گفت: مشارکت میان آمریکا و افغانستان هرگز به پایان نمی‌رسد.

آمریکا در آوریل شروع به بیرون کشیدن سربازان و تجهیزات نظامی خود از افغانستان کرد و قصد دارد این روند را تا ۱۱ سپتامبر به پایان برساند. نیرو‌های بین المللی تحت رهبری ائتلاف ناتو نیز شروع به عزیمت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.