حمله آمریکا به مواضع طالبان در افغانستان

منابع آمریکایی از دو حمله به مواضع طالبان در افغانستان پیش از دیدار جو بایدن و اشرف غنی، رؤسای‌جمهور آمریکا و افغانستان، خبر دادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، یک مقام آمریکایی در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد که ارتش آمریکا دو حمله به مواضع طالبان در شمال افغانستان انجام داده است.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که این دو حمله توسط هواپیما‌های بدون سرنشین انجام شده و ساعاتی قبل از دیدار جو بایدن و اشرف غنی، رؤسای‌جمهور آمریکا و افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند که پس از اتمام خروج نیرو‌های آمریکا طی دو هفته آینده، حدود ۶۵۰ سرباز آمریکایی برای تأمین امنیت دیپلمات‌ها و سفارتخانه‌ها در افغانستان بمانند. علاوه بر این، چندصد سرباز آمریکایی، احتمالاً تا ماه سپتامبر، در فرودگاه کابل باقی خواهند ماند.

 روز پنجشنبه، آمریکا اعلام کرد که آن‌ها به نیرو‌های ترکیه کمک می‌کنند تا امنیت افغانستان را تأمین کنند.

امروز، اشرف غنی برای سفری دو روزه وارد آمریکا شد تا با جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، و همچنین اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا درباره روابط دیپلماتیک میان دو کشور رایزنی کند. تجهیز و حمایت از نیرو‌های امنیتی و دفاعی، همکاری آمریکا با بخش‌های اقتصادی از دیگر محور‌های نشست او خواهد بود.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی، «امرالله صالح» معاون اول رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های حکومتی نیز، اشرف غنی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار