لایحه اصلاح انتخابات آمریکا با کارشکنی جمهوری خواهان رای نیاورد

جمهوری خواهان در مجلس سنای آمریکا مانع تصویب لایحه اصلاح قوانین انتخابات در این کشور شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لایحه اصلاح قوانین انتخابات که با حمایت حداکثری دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا آماده شده بود با مخالفت اکثریت جمهوری خواهان رای نیاورد.

این لایحه روز گذشته نتوانست حداقل ۶۰ درصد آرا را به خود جلب کند و همین امر موجب شد دموکرات‌ها درخواست‌های جدیدی را به عنوان اصلاحیه به این لایحه بیافزایند.

جمهوری خواهان سنا معتقدند این لایحه می‌تواند ناقض حقوق ایالت‌های آمریکا برای تنظیم قوانین رای گیری باشد. با این وجود، دموکرات‌ها می کوشند این قانون را به هر طریق ممکن به تصویب برسانند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا در این باره گفت: این رای گیری نقطه آغاز این مبارزه بود و ما راهی طولانی در پیش داریم. کامالا هریس، معاون اول رییس جمهور آمریکا که در زمان رای گیری ریاست سنا را برعهده داشت این تلاش را برای آمریکا حیاتی خواند.

وی در این باره گفت: این حق مسلم مردم آمریکاست تا بتوانند بدون محدودیت رای بدهند. این مسئله برای همه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با این حال، جمهوری خواهان مخالفت خود را براساس ادعای دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا مبنی بر تقلب گسترده در روند رای گیری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری توجیه می‌کنند. ادعا‌هایی که تا به امروز محافل متعدد قضایی در آمریکا آن را رد کرده اند.

دموکرات‌ها با برتری شکننده ای اکثریت دو مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار دارند و بیم این می‌رود که در انتخابات میان دوره‌ای سال آینده میلادی این وضعیت به نفع جمهوری خواهان تغییر کند.

اهداف دموکرات‌ها از تصویب این لایحه امکان برگزاری رای گیری زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره، سهولت در رای گیری از طریق پست و ایجاد شفافیت از میزان مشارکت در انتخابات است.

در مقابل، جمهوری خواهان معتقدند قانون اساسی آمریکا این امکان را می‌دهد که ایالت‌های مختلف شیوه‌های رای گیری خود را مشخص کنند. با این وجود، دموکرات‌ها می‌گویند می‌خواهند از این طریق حداقل استاندارد‌های رای گیری برای هر ایالت را مشخص کنند.

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا در این باره گفت: این لایحه به دموکرات‌ها اختیارات بیشتری می‌دهد تا خط قرمزی به برخی قوانین انتخابات در ایالات مختلف بکشند.

چندی است اصلاح قوانین انتخابات در آمریکا به موضوعی بحث برانگیز میان رهبران دو حزب جمهوری خواه و دموکرات تبدیل شده است. جمهوری خواهان معتقدند با تصویب این لایحه امکان تقلب گسترده در رای گیری‌ها به نفع دموکرات‌ها فراهم می‌شود. در مقابل، دموکرات ها رقبای خود را به تلاش برای محدود کردن حق رای دادن شهروندان متهم می کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۰
خودشونم نمیدونند با خودشون چند چندند احمقهای بدذات آمریکایی . خداروشکر سر برنامه انتخاباتشون دنیا بهشون خندید هاهاهاهاهاهاها....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۲ تير ۱۴۰۰
طرح خوبیه تو ایران هم باید پیاده بشه. این چه مسخره بازیه که برای انتخابات باید حتما کارت شناسایی داشته باشی و در محل رای گیری حاضر بشی و اثر انگشتت ثبت بشه؟ اینکار علاوه بر هزینه اضافی بیخود خیلی هم نژادپرستانه است. با این اوضاع خارجیها چطوری رای بدند؟
آخرین اخبار