بایدن: هیچ‌گونه نقض حاکمیت آمریکا را نمی‌پذیریم / باید اطمینان حاصل کنیم که ایران سلاح هسته‌ای ندارد

رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود تاکید کرد باید در جهت منافع مردم دوکشور همکاری شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس در ویلای لاگرانژ ژنو گفت: «ما مسئولیت مشترکی با پوتین برای مدیریت روابط خوب بین دو کشور داریم.»

جو بایدن با بیان اینکه «من به پوتین گفتم که برنامه من مخالف روسیه نیست بلکه به نفع مردم آمریکا است»، افزود: «برای پوتین تصریح کردم که ما همچنان به طرح مباحث اساسی مربوط به حقوق بشر ادامه خواهیم داد.»

هیچ‌گونه نقض حاکمیت آمریکا را نمی‌پذیریم

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «در طول ملاقات با پوتین، پرونده شهروندان آمریکایی را در زندان‌های روسیه مطرح کردم. به پوتین گفتم که ما هیچ‌گونه نقض حاکمیت آمریکا را نمی‌پذیریم.»

جو بایدن در این نشست خبری با اعلام اینکه «توافق کردیم که برای دستیابی به ثبات در جهان گفت‌وگوی راهبردی را آغاز کنیم»، افزود:«ما باید در جهت منافع مردم آمریکا و روسیه همکاری کنیم.»

اگر روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کند پاسخ خواهیم داد

بایدن گفت: «برای پوتین تصریح کردم که اگر مخالفان در زندان بمیرند نتایج ویرانگر خواهد بود. پوتین می‌داند اگر در انتخابات آمریکا دخالت کند پاسخ خواهیم داد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «مشکلی برای تجارت با روسیه ندارم به شرطی که روسیه به استاندارد‌های بین‌المللی پایبند باشد. به نفع ما است که ببینیم اوضاع روسیه از نظر اقتصادی بهبود می‌یابد.»


بیشتر بخوانید:


اگر مورد حمله سایبری قرار بگیریم پاسخ می‌دهیم

جو بایدن با بیان اینکه «فکر نمی‌کنم پوتین به دنبال جنگ سرد با آمریکا باشد»، تاکید کرد: «ما توانایی‌های سایبری زیادی داریم و اگر مورد حمله قرار بگیریم پاسخ خواهیم داد.»

بایدن افزود: «از نتایج دیدار با پوتین چشم انداز‌های واقعی برای دستیابی به پیشرفت وجود دارد. در دیدار با پوتین هیچ تهدید متقابلی وجود نداشت.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «پوتین تمایل خود را برای کمک به ایران، افغانستان و سوریه ابراز داشته است.»

وی همچنین با بیان اینکه «پتانسیل واقعی برای بهبود چشمگیر در روابط بین روسیه و آمریکا وجود دارد»، افزود: «انتقاد پوتین از وضعیت حقوق بشر در آمریکا پوچ است.»

باید اطمینان حاصل کنیم که ایران سلاح هسته‌ای ندارد

جو بایدن در ادامه اظهاراتش مدعی شد: «منافع روسیه و آمریکا است که اطمینان حاصل کنند ایران سلاح هسته‌ای ندارد.»

وی افزود: «در جلسه با پوتین وقت زیادی را صرف صحبت در مورد امنیت سایبری کردیم. به نفع روسیه است که تروریسم به افغانستان بازنگردد.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه «دیدار با پوتین مثبت بود»، گفت: «توافق کردیم که برای اجرای توافق مینسک درمورد اوکراین تلاش‌های دیپلماتیک انجام دهیم.»

جو بایدن مدعی شد: «آمریکا به جهانیان ثابت خواهد کرد که ما دوباره در کنار متحدان خود ایستاده‌ایم.»

بیانیه مشترک پوتین و بایدن

رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا در بیانیه مشترک خود اعلام کردند: «در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید گذاشت چنین چیزی آغاز شود. روسیه و آمریکا به‌زودی گفت‌وگوی جامع دوجانبه درباره ثبات راهبردی را آغاز می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
بقیه را خودتان فکر کنید
۱۰:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
روسای جمهور روسیه و آمریکا توافق کردند که درمورد ایران با یکدیگر همکاری کنند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ژنو، گفت كه سران دو كشور توافق كردند كه
درمورد ایران و درمورد موضوع عدم دریافت سلاح هسته ای توسط این كشور با همكاری كنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
توجه
تمامیت ارزی ، استقلال ، صلح و امنیت ، حق تمام مردم دنیاست.
آخرین اخبار