در گفتگوی انتخاباتی با مردم خراسان جنوبی مطرح شد؛

طرح سربازی را اختیاری و به صورت داوطلبی و حرفه‌ای پایه گذاری می‌کنم

قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه ام این است که طرح سربازی اختیاری و حرفه ای را پایه گذاری کنم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: سربازی وقت زیادی را از جوانان می‌گیرد و مانع پیشرفت سریع شان در حوزه‌های مختلف شده و همچنین باعث می‌شود جوانان با خدمت در شهر‌های بزرگ‌تر میل به بازگشت به محل زندگیشان در آن‌ها کم شده و مهاجرت از شهرستان‌ها بیشتر شود که این مربوط به ضعف مدیریتی و توسعه‌ای کشور است.

او افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات من در سطح کشوری، برداشتن سربازی اجباری و جایگزینی طرح سربازی اختیاری و حرفه‌ای است.

 قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ساختار‌ها و توازن‌های غلط در اداره کشور طی صدسال اخیر باعث شده تمام مراکز بزرگ به شهر‌های بزرگ رسیده و شهرستان‌ها محروم بمانند که در این میان شهر‌های بزرگ هم با مدیریت غلط و برنامه ریزی نادرست درگیر مشکلات بزرگ مدیریتی هستند که باید برای حل این مشکل، هر شهرستان را به یک پایتخت جداگانه برای ایجاد توسعه تبدیل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: عدم توازن به تورم و بیکاری دامن زده و شکاف درآمدی بزرگی ایجاد می‌کند که نتیجه اش می‌شود ۱۵۰ شهرستان با وضعیت بحرانی و ۳۰ شهرستان با وضعیت فوق بحرانی که زمینه‌ی مهاجرت از شهرستان‌ها را هم فراهم می‌کند که باید با برنامه درست، اقدام به توسعه شهر به شهر کرد.

او عنوان کرد: اختیارات باید به کل کشور واگذار شود و همچنین بودجه‌ی دستگاه‌های اجرایی هر شهرستان به فرماندار داده شود تا بین دستگاه‌ها بر حسب سهم شان تقسیم شود و اینگونه اختیارات مالی هر شهرستان به خود آن شهرستان واگذار می‌شود و برای جلوگیری از تخلف از مردم کمک می‌گیریم تا در صورت نارضایتی یک سوم مردم، اقدام به برکناری و حذف مدیر نالایق کنیم.


بیشتر بخوانید


قاضی زاده هاشمی بیان کرد: ما برای هر شهرستان مأموریت ملی تعریف می‌کنیم تا یک پایتخت برای خودش باشد و تمام امکانات و زیر ساخت‌ها و اجازه‌های لازم برای ساخت دستگاه‌های مختلف را به آن‌ها اختصاص می‌دهیم تا با کمک تجربیات و درس از گذشته و فکری نو با استفاده از نیروی جوان شاهد توسعه کلی کشور باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: شعار دولت بنده، دولت سلام با هدف برقراری امنیت و همراهی با مردم است که با حذف فساد و شکاف‌ها و رانت خواری‌ها تلاش به تحقق این هدف می‌کنیم.

او به شهرستان‌های خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان سربیشه به دلیل دارا بودن مسیر‌های ارتباطی ترانزیتی، گردشگری، وجود کمبود آب و شبکه حمل و نقل گاز نیازمند توجه است و همچنین شهرستان بیرجند از لحاظ سنگ‌های معدنی فراوان، گیاهان دارویی زیاد و کارخانجات متنوع نیازمند توسعه است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: شهرستان درمیان در بحث شهرک صنعتی، ذخایر معدنی، جاذبه‌های گردشگردی و خشکسالی نیازمند توجه و شهرستان زیرکوه در بحث بازارچه مرزی و ۶ نوع ماده معدنی مهم، سنگ‌های قیمتی، گیاهان دارویی و دیگر ویژگی‌ها نیازمند توسعه و توجه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شهرستان سرایان از جهت دارا بودن خاک صنعتی و طرح‌های در دست اجرا و طبس با دارا بودن معادن زیاد زغال سنگ، نیاز به توجه و توسعه و سرمایه گذاری عظیم دارد..

او ادامه داد: نهبندان نیز با داشتن بازارچه مرزی دو کوهانه و بزرگترین معدن آزبست کشور نیازمند توجه و توسعه است و همچنین قائنات با تولید زیاد زعفران نیازمند رونق بحث صادرات است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.