اردوگاه های دانش آموزی محلی امن برای غنی سازی اوقات فراغت

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، گفت: اردوگاه های دانش اموزی مکانی امن برای غنی سازی اوقات فراغت، رشد تخصصی و اجتماعی مهارت های پنهان و آشکار دانش آموزان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در مراسم افتتاحیه سالن اجتماعات اردوگاه دانش آموزی شهید دستغیب شیراز بیان کرد: ارودگاه شهید دستغیب دارای قدمتی بیش از ۵۰ سال بوده که  از سال ۱۳۵۰ افتتاح شده است و در این مدت دانش آموزان زیادی از این مکان بهره مند شده‌اند.

او، تصریح کرد:  از آنجا که سند تحول بنیادین سندی جامع است باید نگاه جامعی در اجرایی شدن به آن به دور از شعار داشته باشیم.

اسماعیلی، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به اردوها و توسعه، تشکیل و تعمیق کار گروهی اهمیت ویژه ایی داده و با وجود کمبودها و مشکلات منابع مالی مسائل تربیتی و آثار آن ها از اولویت نیافتاده و سعی شده که حفظ شود و امروز این سالن نیز در سخت‌ترین شرایط مالی ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، با اشاره به راهکار ۶ .۶ سند تحول بنیادین افزود: در این بند به ایجاد یک شبکه یادگیری که به هم مرتبط هستند و ارتباط مدرسه به این شبکه یادگیری اشاره دارد که عناصری مانند پژوهش سرا و اردوها را تعریف و به عنوان یکی از راهکارها و شبکه در هم تنیده یادگیری معرفی می‌کند.

او، افتتاح سالن شهید دستغیب را گامی عمیق و مهم در اجرایی کردن سند تحول بنیادین دانست و اضافه کرد: اگر چه این گام در سطح کلان کوچک است اما اگر این گام‌ها گام به گام برداشته نشود حرکت رو به جلویی نخواهد بود.

اسماعیلی، اظهار کرد: از آن جا که دانش آموزان ما با شیوع کرونا در قرنطینه و شرایط سختی به سر می‌برند باید آمادگی کامل داشته باشیم که در دوران پساکرونا به بهترین نحو پذیرای نیازهای آن ها باشیم و بتوانیم از این فضا برای تقویت روحیه آنان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار