شیراز؛

فارس رتبه برتر اسکان مسافران نوروزی در کشور

فارس در اسکان مسافران نوروزی رتبه نخست کشور را برای پنجمین سال پیاپی کسب کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: از 26 اسفند 95 تا 13 فروردین ماه جاری، مدارس و مکان های وابسته به این اداره کل با میزبانی 623 هزار و 800 نفر از مسافران نوروزی در قالب 170 هزار خانواده عنوان نخست کشور را کسب کردند.

 
وی اظهار کرد: با توجه به مدت اقامت گردشگران، آمار اسکان یک میلیون و 856 هزار و 643 نفر روز مسافران نوروزی در مدارس استان فارس ثبت شد.  
 
حمیدرضا آذری افزود: مسافران نوروزی حدود 11 میلیون نفر روز در مدارس و مکان های وابسته به وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور اسکان داده شدند و  17 درصد این آمار مربوط به استان فارس است.  
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: با توجه به میزبانی مدارس استان از 2 میلیون و 92 هزار و 369 نفر روز مسافر در مدت مشابه پارسال، اسکان میهمانان نوروزی تعطیلات نوروزی امسال نسبت به پارسال حدود 11 درصد کاهش یافت.  
 
حمیدرضا آذری تصریح کرد: با این وجود، استان فارس امسال برای پنجمین سال پیاپی رتبه نخست کشور در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را به خود اختصاص داد.
 
وی اضافه کرد: بیشترین شمار مسافران نوروزی در مدارس و مکان های وابسته به آموزش و پرورش شهرستان های شیراز، کازرون، مرودشت و آباده اقامت داشته اند.  
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: آمار مربوط به استفاده از کلاس های درس مدارس استان فارس برای اسکان در تعطیلات نوروز امسال، مربوط به گردشگران استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی بوده است.
 
 
آذری بیان کرد: مهمانان نوروزی در18 هزار و 300 کلاس در قالب هزار و 960 مدرسه در استان اسکان داده شدند.  
 
وی افزود: افزون بر 1 هزار و 857 تخت در خوابگاه های دانش آموزی و دانشگاه فرهنگیان و خانه های معلم، 36 سالن ورزشی، 26 اردوگاه دانش آموزی و نمازخانه های مدارس در سراسر استان فارس در روزهای با مراجعه کننده زیاد مانند روزهای بارانی و سرد نیز اقدام به ارائه خدمات به مسافران نوروزی کردند.  
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: بیش از 3 هزار و 650 نفر از فرهنگیان استان فارس نیز به عنوان عوامل اجرایی در ستادهای اسکان مسافران نوروزی به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت به هموطنان پرداختند.  

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار