جاده پاتاوه به دهدشت خاص‌ترین طرح راه سازی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی می‌شود جاده ملی دهدشت به پاتاوه تا پایان تیر ماه امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از جاده ملی پاتاوه به دهدشت این محور را یکی از طرح‌های طلایی کشور دانست و گفت: در بین صد‌ها طرح وزارت راه و شهرسازی ۵ طرح به عنوان طرح‌های طلایی راه در کشور انتخاب شدند که جاده ملی دهدشت به پاتاوه یکی از این طرح ها است.

محمود غفاری با بیان این اینکه با توجه به اهمیت جاده ملی دهدشت به پاتاوه هر دو هفته یک بار وضعیت این محور در ستاد پایش به وزیر گزارش می‌شود افزود: طبق آخرین قول پیمانکار، قرار بود این جاده تا پایان خرداد بهره برداری شود، اما با توجه به روند پیشرفت کاری، به اواخر تیرماه موکول می‌شود.

غفاری از افزایش ۳۰۰ درصدی تخصیص اعتبار به این جاده ملی در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به حمایت‌ها، پبشرفت کاری آن قابل قبول نبود و نسبت به برنامه زمانبندی، عقب هستیم.

وی با بیان اینکه دلیل تاخیر در روند کار در جلسه فنی بررسی می‌شود اضافه کرد: امروز اتمام حجت می‌کنیم که این طرح هر چه سریعتر افتتاح شود.

غفاری بخشی از علل تأخیر در اجرای کار را به تحریم‌ها مربوط دانست و افزود: در سال گذشته مصالح تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشت و محاسبات فنی را به هم ریخت و در برخی مواقع با کمبود جدی مصالح مواجه شدیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: بیش از ۴۰ درصد پیشرفت کاری جاده پاتاوه دهدشت در دو سال اخیر با پیگیری استاندار استاندار و همکاری آمدن وزارت راه، شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم بوده است.

هوشنگ حاجی زاده با بیان اینکه ماشین آلات بکار گرفته در این طرح نسبت به گذشته افزایش بی‌سابقه داشته است افزود: گره‌هایی در احداث پل و تونل وجود دارد قرار است تا یک ماه آینده این مشکل برطرف و تکمیل شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.