احتمال وقوع سیلاب و رواناب تا ۴۸ ساعت آینده

مدیریت بحران خراسان جنوبی با توجه به احتمال وقوع رواناب و سیلاب تا صبح چهارشنبه از مردم خواست به توصیه‌های پیشگیرانه برای کاهش خسارات توجه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی، همچنان تا ۴۸ ساعت آینده ادامه فعالیت سامانه بارشی، وقوع رگبار‌های شدید و نقطه‌ای و همچنین بروز صاعقه و تگرگ در تمام استان دور از انتظار نیست، لذا هم استانی‌ها بویژه بهره برداران بخش کشاورزی باید تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی در نظر بگیرند.

او از ادامه آماده باش ۱۳۲ تیم امدادی برای امدادرسانی به حوادث احتمالی خبر داد و از عشایر خواست تا در ۴۸ ساعت آینده از چرای دام‌های خود خودداری و گلخانه داران، مرغداران، دامداران پیش بینی‌های لازم را انجام دهند و رانندگان سفر‌های غیرضرور را لغو کنند.

میرجلیلی با بیان اینکه بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته استان قابل توجه بوده است بیان کرد: این بارش‌ها خسارات جانی در پی نداشته و ۲۳ اکیپ برای برآورد خسارت‌ها به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مدت به ۵۳ نفر از افراد گرفتار در سیلاب در روستاها و محور‌های موصلاتی امداد رسانی و ۵ خودرو نیز رها سازی شد.

میرجلیلی با بیان اینکه شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس، نهبندان و بشرویه بیشترین بارندگی را داشته اند ادامه داد: سیلاب برخی از محور‌های شهرستان طبس را بطور موقت مسدود کرد و در نهبندان هم سبب قطع برق شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.