واگذاری زمین ۱۰ هکتاری به دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی/ کنگره شهدای دانشجو معلم خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: با واگذار شدن یک قطعه زمین 10 هکتاری به دانشگاه فرهنگیان استان، عملیات اجرایی ساخت یک پردیس جدید آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی‌زاده رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور یاد کردند و ما معتقدیم دانشگاه فرهنگیان قرارگاه پیشرفت است.

او با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان جایگاه اساسی در تعلیم و تربیت کشور دارد که برنامه‌های راهبردی خود را تنظیم و در این مسیر حرکت می‌کند، افزود: در خراسان جنوبی تاکنون پردیس امام سجاد (ع) و پردیش شهید باهنر برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند.

مهدی زاده بیان کرد: پس از گذشت ۸۴ سال سابقه تربیت معلم در استان، یک قطعه زمین ۱۰ هکتاری برای ساخت پردیس جدید دانشگاه با مساعدت بنیاد مستضعفان و با همکاری استانداری و اداره کل راه و شهرسازی به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد که عملیات اجرایی در آن آغاز شده است اما مشکلاتی در صدور پروانه دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مربوطه این مشکل حل شود تا فضای مناسبی برای دانشجو معلمان احداث شود.


بیشتر بخوانید

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی از تشکیل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان و مرکز نیکوکاری نهال انقلاب خبر داد و تصریح کرد: طرح جهاد علمی و تربیتی یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان است که با همکاری بسیج فرهنگیان، آموزش و پروش و بسیج دانشجویی برای خدمات رسانی به مناطق محروم و دانش آموزانی که امکان استفاده از شبکه شاد ندارند در حال اجرا است.

او با بیان اینکه دانشجو معلمان در دو مرحله این کار را انجام می‌دهند که مرحله دوم هنوز استمرار دارد، عنوان کرد: در حوزه آموزش مجازی جزو سه استان برتر کشور هستیم که با همکاری دانشگاه بیرجند فعالیت‌های آموزش مجازی، از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

مهدی زاده با اشاره به انجام فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در این دانشگاه، اظهار کرد: مراسم جزء خوانی قرآن در ماه رمضان، ویژه برنامه دوشنبه‌های قرآن، مسابقات تفسیر قرآن و مربی نمونه، برنامه طوبی معرفت، کارگاه مهارت معلمی و مشاوره با دانشجو معلمان از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی از برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم در خردادماه و مهرماه خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی  رتبه دوم مقالات داخلی و رتبه سوم همایش‌های علمی و پژوهشی در بین دانشگاه‌های فرهنگیان کشور را داراست.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.