جن ساکی: واشنگتن به دنبال رویکرد جدیدی برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی است

سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا به دنبال رویکرد جدیدی برای اعمال فشار بر کره شمالی و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت بایدن به دنبال یک دیپلماسی جدید با کره شمالی است.

او گفت: دولت جو بایدن به دنبال رویکرد جدیدی برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی  و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک است. البته باید بگویم آمریکا به دنبال معامله بزرگ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیست.

وی افزود: مقامات آمریکایی در این باره یک بررسی طولانی مدت را انجام دادند. جلوگیری از دستیابی کره شمالی به سلاح هسته ای از اهداف مهم دولت بایدن است. سیاست بایدن تلاش می‌کند تا به یک حد وسط سیاسی با این کشور دست پیدا کند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهار کرد: سیاست ما معطوف به دستیابی به یک معامله بزرگ و صبر استراتژیک نخواهد بود. در عوض آمریکا قصد دارد رویکرد عملی کالیبره شده‌ای را دنبال کند که منجر به باز شدن یک راه دیپلماسی با کره شمالی شود.

کره شمالی، تاکنون، از تعهدات دیپلماتیک خود با دولت بایدن خودداری کرده است. پیونگ یانگ از واشنگتن و متحدانش می‌خواهد تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر سر برنامه‌های تسلیحاتی اش را لغو کنند.

بایدن دو هفته پیش با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن  ملاقات کرد و قرار است در ۲۱ ماه مه در کاخ سفید با مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت: آمریکا او را در جریان روند بررسی سیاست جدید خود با کره شمالی قرار داده و خود را از قبل به سئول اطلاع داده است.دو کشور قرار است در مورد سیاست‌های کره شمالی در اجلاس برنامه ریزی شده و نشست وزرای خارجه در ماه مه بحث و گفتگو کنند.

وزارت خارجه کره جنوبی هم اعلام کرد برای کمک به از سرگیری مذاکرات هسته‌ای زودهنگام کره شمالی، به آمریکا کمک خواهد کرد.

نگرانی‌های مداوم در مورد بازگشت کره شمالی به آزمایش دستگاه‌های هسته‌ای وجود دارد. کره شمالی در ماه مارس دو موشک بالستیک مشکوک را به دریا نزدیک ژاپن پرتاب کرد.

دولت بایدن به طور همزمان خط مشی سختگیرانه‌ای در مورد حقوق بشر، خلع سلاح هسته‌ای و تحریم‌ها نشان داده است.

دونالد ترامپ، جمهوری خواه، در طول برگزاری سه جلسه با کیم، به جز وقفه‌ای در آزمایش‌های موشک بالستیک هسته‌ای و قاره‌ای که از سال ۲۰۱۷ به طول انجامیده است، هیچ دستیابی به موفقیت دیگر بدست آورد.

باراک اوبامای دموکرات نیز از تعامل جدی دیپلماتیک با کره شمالی امتناع ورزید و هیچ اقدامی از سوی پیونگ یانگ برای کاهش تنش‌ها صورت نگرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار