برگزاری نمایشگاه مجازی معرفی مشاغل در خراسان جنوبی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه معرفی مشاغل امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جعفری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: نمایشگاه مجازی معرفی مشاغل همزمان با هفته مشاغل و به مدت یک ماه برای دانش آموزان دوره اول متوسطه در پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان بارگذاری شد.

او افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی مشاغل و رشته ها‌ی تحصیلی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش در راستای تسهیل فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به شاخه‌ها، رشته‌های تحصیلی و ورود به بازار کار ایجاد شده است.

جعفری بیان کرد: دانش آموزان برای طرح ریزی مناسب تحصیلی شغلی لازم است در نظر گرفتن استعداد ها، علایق، سلایق و رغبت‌های خود بازار کار و نیاز‌های جامعه را نیز مورد توجه قرار دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: نمایشگاه معرفی مشاغل هم برای دانش‌آموزان و هم برای اولیای آنان تأثیرگذار است، چرا که اکثر اولیای دانش‌آموزان با بیشتر از چند رشته محدود و آن هم به صورت سنتی آشنایی ندارند.

او با بیان این که ۱۲ شهرستان و منطقه استان در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند، تصریح کرد: تنوع و انعطاف‌پذیری رشته‌ها سبب می‌شود تا دانش‌آموزان استان بر حسب علاقه و استعداد خود رشته‌ای که به استعدادشان نزدیک‌تر است را انتخاب کنند.

این نمایشگاه در اردیبهشت ماه در پورتال اداره کل آموزش و پرورش جهت استفاده دانش آموزان و علاقمندان قابل رویت و بازدید می‌باشد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار