حمله راکتی گروه‌های مقاومت از نوار غزه به شهرک‌های صهیونیست نشین

منابع خبری از شنیده‌شدن صدای آژیر خطر شلیک راکت در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری از شنیده‌شدن صدای آژیر خطر شلیک راکت به سمت چند شهرک صهیونیستی در جنوب سرزمین‌های اشغالی و اطراف نوار غزه خبر می‌دهند.

این منابع از شلیک راکت از «غزه» به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «سدروت» در جنوب سرزمین‌های اشغالی گزارش داده‌اند.

صدای آژیر در تمام مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی از جمله «مفلاسیم»، «نیرعام» و «سدیروت» شنیده شده است. نیروهای جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شدند یک موشک را رهگیری کرده‌اند.

همچنین منابع خبری از پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز نوار غزه خبر دادند.

صبح امروز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند از شب گذشته ۱۷ راکت از نوار غزه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

ساعاتی پس از این حمله، رسانه‌های عبری و خبرگزاری فلسطینی شهاب از به صدا درآمدن صدای آژیر هشدار حمله موشکی در شهرک صهیونیست‌نشین «نیریم» در منطقه اشکول خبر داد.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر از بررسی جزئیات آن خبر داد.

وبگاه تایمز اسرائیل نیز در این راستا گزارش داد که یک فروند راکت شلیک‌شده از سوی نوار غزه، به نزدیکی نظامیان صهیونیست مستقر در حوالی فنس‌های امنیتی دور این منطقه اصابت کرده است.

شبکه المیادین نیز به نقل از ارتش رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که، راکتی از سوی نوار غزه پرتاب شده و در منطقه السیاج فرود آمده است.

گردان‌های مقاومت ملی (شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین) مسئولیت بخشی از حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین هم مرز نوار غزه را به عهده گرفت.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که، در جمعه شب و در پی تجمع بسیاری از شهروندان فلسطینی بمنظور اقامه نماز عشاء و تراویح، که با هدف حمایت از قدس در شمال شهر بیت لحم برگزار شد، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی اقدام به متفرق کردن این معترضین کردند و با شلیک بمب صوتی و گاز اشک آور کردند و با فلسطینیان درگیر شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از برخی رسانه‌های فلسطینی از درگیری شدید میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه باب الزاویه در مرکز شهر الخلیل خبر داد.

منطقه باب العامود در قدس اشغالی نیز شاهد درگیری‌های شدید بین نمازگزاران فلسطینی با نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان صهیونیست بود که این درگیری‌ها به زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نمازگزار فلسطینی منجر شد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای، اقدامات نظامی، محاصره و اعمال فشار‌های رژیم اشغالگر و شهرک نشین‌های صهیونیست طی روز‌های اخیر علیه ملت فلسطین را محکوم کرد.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز ضمن هشدار درباره اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که، جرقه‌ای که امروز روشن کردید، کلید انفجاری در برابر دشمن جنایتکار است.

روز پنجشنبه رسانه‌های اسرائیلی از به‌صدا درآمدن آژیر خطر در جنوب منطقه «النقب» خبر دادند. این رسانه‌ها افزودند شمار زیادی از شهروندان اسرائیلی صدای انفجار‌های متعددی را در چند شهر از جمله «اسدود، قدس و جفعات زئیف» شنیدند.

ساعاتی پیش نخست‌وزیر صهیونیست‌ها جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد تا به تنش‌های ایجاد شده از سلسله حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف نوار غزه رسیدگی کند.

پس از این نشست نتانیاهو به مقامات صهیونیستی دستور داد برای وقوع هر نوع سناریوی احتمالی در نوار غزه آماده باشند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
زنده باد فلسطین و سوریه و لبنان
آخرین اخبار