کرکره قنادان در ماه رمضان بالاست

با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نیاز مردم به شیرینی‌هایی مثل زولبیا و بامیه، صنف قنادان در زمان محدودیت‌های کرونایی هم مشغول به کار هستند.

نیک افروز رئیس اتحادیه قنادان شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: شیرینی فروشی‌ها قبلا در جدول رده بندی مشاغل در گروه‌های تعطیل بودند، اما مدتی است این صنف هم در گروه یک قرار گرفته و در وضعیت قرمز هم باز هستند.

او افزود: مردم می‌توانند با رعایت شیوه‌ نامه های بهداشتی و به صورت تک نفری به شیرینی فروشی‌ها مراجعه و خرید کنند و یا قنادان به صورت بیرون بر اقدام به فروش کنند.

نیک افروز تصریح کرد: در طی این مدت، شاهد تعطیلی تعدادی از قنادی‌ها و یا واگذاری آن‌ها بودیم که می‌توان مهم‌ترین دلیل آن را گرانی اقلام اصلی مورد نیاز این صنف دانست.

رئیس اتحادیه قنادان شهرستان بیرجند به سهمیه‌های قنادان اشاره کرد و گفت: روغن قنادی سهمیه‌ دولتی ندارد و باید از بازار آزاد تهیه شود، اما در ماه رمضان ۳۰۰ حلب روغن بین حدود ۸۰ شیرینی فروشی شهرستان بیرجند توزیع شد که این تعداد پاسخگوی نیاز قنادان در این ماه نیست.

او تصریح کرد: در بحث تامین شکر در حال حاضر مشکلی نداریم، اما سهمیه‌ای از سوی اتحادیه به شیرینی فروشی ها داده شده که فاز دوم این سهمیه هم به زودی با قیمت کیلویی ۱۲ هزار تومان به قنادان داده می‌شود.

نیک افروز از گرفتاری‌های قنادان گلایه کرد و ادامه داد: شکر، روغن و آرد مواد مورد نیاز اصلی این صنف است که با گرانی‌های پی در پی، عرصه برای قنادان بسیار تنگ شده است.

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان شهرستان بیرجند بیان کرد: گرانی، بار سنگینی بر دوش شیرینی فروش‌ها می‌اندازد که این امر نیازمند توجه ویژه و در نظر گرفتن سهمیه‌ای دولتی برای تامین مواد اولیه است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار