کوچ بهاره عشایر در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی از آغاز کوچ بهاره عشایر استان به مناطق ییلاقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد کوچ عشایر استان درون استانی و ۳۰ درصد آن برون استانی است.

او افزود: برنامه ریزی‌های لازم برای تسهیل در کوچ عشایر از سوی ستاد کوچ استان با حضور امور عشایر، هلال احمر، بهداشت، منابع طبیعی، دامپزشکی، نیروی انتظامی و حمل و نقل استان صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


عصمتی پور به عشایر کوچنده تأکید کرد: قبل از آغاز کوچ واکسیانسیون رایگان دام خود را انجام دهند و برای پیشگیری از شیوع کرونا حاشیه روستا‌ها و شهر‌ها را برای کوچ انتخاب و برای خرید مایحتاج خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: تعداد ۲۳ کامیون تانکردار در استان در مسیر کوچ، آب مورد نیاز عشایر را تأمین می‌کنند و محیط زیست نیز تعدادی تانکر آبرسان در اختیار امور عشایر قرار داده است.

او ادامه داد: شش هزار و ۷۲۰ خانوار از ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایری استان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

 عصمتی پور با بیان این اینکه هلال احمر و خیران نسبت به توزیع اقلام بهداشتی و غذا به عشایر کوچنده استان کمک می‌کنند، بیان کرد: عشایری که چادرهایشان بر اثر طوفان و آفتاب زدگی از بین رفته بود از طریق هلال احمر چادر‌های نو در اختیار آنان قرار داده شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار