عامل دعوت مردم به نزدن واکسن کرونا دستگیر شد

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از دستگیری فردی که اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در خصوص واکسن کرونا کرده بود، خبر داد.

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس، کانال تلگرامی شناسایی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و دعوت از افراد برای نزدن واکسن کرونا می‌کرد که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اینکه کانال مورد نظر با انتشار اخبار دروغ موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شده بود کارشناسان پلیس فتا طی اقداماتی فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، او را دستگیر کنند.

سرهنگ محمدپور تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده از متهم ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی بود ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف کرد که متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی ادامه داد: هموطنان عزیز ضمن بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات خود در خصوص آثار و تبعات جرائم ویژه فضای مجازی و قوانین و مجازات مربوط به آن، از انجام اقدامات خلاف قانون و عرف جدا خودداری نمایند و در صورت برخورد با این گونه موارد به هیچ عنوان نسبت به بازنشر آن اقدام نکنند.

او از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار