افزایش ۶۰ درصدی حوادث ترافیکی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حوادث و سوانح ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ در استان نسبت به پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش رفت و آمد و تردد در جاده‌های استان در نوروز امسال، منجر به بروز حوادث و سوانح ترافیکی متعدد شد و  حوادث  و سوانح ترافیکی در استان نسبت به پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین امسال در استان اجرا شد و بعد از طرح ویژه امداد نوروزی هم افزایش موارد حوادث و سوانح ترافیکی ادامه داشته است.

احمدی بیان کرد: این موضوع در کنار بیماران نیازمند انتقال بین شهرستانی حجم کاری عمده‌ای را به حوزه خدمات درمانی و ناوگان آمبولانس استان تحمیل کرده است؛ به ‌نحوی که فقط در شهرستان نهبندان در طرح ویژه امداد نوروزی ۴۳ مورد انتقال بیمار به بیرجند انجام شده است.


بیشتر بخوانید


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در این مدت برخی روز‌ها همزمان انتقال چند بیمار منجر به استفاده از همه آمبولانس‌های موجود برای انتقال بین بیمارستانی شد که انتقال پنج بیمار در ۲۵ اسفند، انتقال ۶ بیمار در ۲۸ اسفند پارسال و همچنین انتقال ۶ بیمار دیگر در روز ۲۹ اسفند از جمله این موارد است.

او تصریح کرد: با جابه‌جایی اتوبوس آمبولانس به شهرستان نهبندان در ۱۱ فروردین امسال تا حدی از این مشکل کاسته شده است و در اولین اعزام اتوبوس آمبولانس در ۱۷ فروردین سه نفر بیمار قلبی و سکته مغزی که همزمان دستور اعزام به بیمارستان‌های مرکز استان را داشتند، با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های ولی عصر (عج) و رازی بیرجند منتقل شدند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار