بازگشت به لبه پرتگاه؛

بیرجند دوباره نارنجی شد/ افزایش ۷۰ درصدی بستری بیماران کرونایی

کم توجهی مردم به هشدار‌های کرونایی و دورهمی‌های نوروزی، سرانجام اثر خود را در افزایش بیماران حاد تنفسی نشان داد و شهرستان بیرجند را دوباره به وضعیت نارنجی یا پرخطر کرونا برگرداند.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بر اساس جدید‌ترین رنگ بندی رسمی وزارت بهداشت و درمان، شهرستان بیرجند به وضع پرخطر کرونا برگشت و شهرستان خوسف در همان وضعیت آبی و با خطر کم کرونا ماند.

او افزود: ۹ شهرستان طبس، فردوس، بشرویه، سرایان، قاینات، زیرکوه، سربیشه، درمیان و نهبندان هم همچنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، اوضاع در این شهرستان‌ها همچنان شکننده است و در صورت افزایش موارد بستری، احتمال نارنجی شدن آن‌ها قطعا وجود دارد.

دورهمی و تجمع در روز طبیعت ممنوع!

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین با اشاره به مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و فضای سبز در روز طبیعت ممنوع است و شهرداری ها، نیروی انتظامی و صدا و سیما می‌بایست در این زمینه اطلاع رسانی و اقدام کنند.

او همچنین از کاهش محدودیت تردد شبانه خبر داد و افزود: به دلیل تغییر ساعت و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ شب تغییر یافته است و تا ساعت ۳ صبح ادامه دارد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
درسته مردم خسته اند اما کادر درمان خسته تر از همه هستن / خواهشا کمی به فکرشون باشیم و این یک دور روز مونده به تعطیلات نوروز شلوغ کاری نکنیم و جون دیگران رو بخطر نندازیم