در سال ۹۹ رخ داد؛

بهره‌برداری از ۱۳۷ کیلومتر راه دوبانده خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: حدود ۱۳۷ کیلومتر راه دوبانده استان در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در دیدار نوروزی با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تا سال ۹۸ باند‌های دوم استان خراسان جنوبی ۶۱۴ کیلومتر بود و پارسال حدود ۱۳۷ کیلومتر باند دوم از ۵۶۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا زیر بار ترافیک رفت و جهشی در حوزه باند‌های دوم استان در سال ۹۹ روی داد.

او افزود: دهه فجر پارسال در کل کشور ۴۵۰ کیلومتر باند دوم و بزرگراه افتتاح شد که ۲۰ درصد از این مقدار با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و دستاورد کم‌نظیری برای این استان است.

داعی عنوان کرد: در پروژه محور بیرجند - قاین از سال ۸۷ که عملیات دوبانده سازی این محور آغاز شد تا سال ۹۸ در این بازه ۱۰ ساله ۴۸ کیلومتر از این محور باند دوم انجام شد و فقط در سال ۹۹ حدود ۲۰ کیلومتر دوبانده شده و زیر بار ترافیک است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه راه‌آهن نیز با پیگیری‌های صورت گرفته، مصوبه هیأت امنای صندوق توسعه ملی درخصوص این پروژه اخذ شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ تسهیلات این صندوق را در این پروژه اجرایی کنیم.

او اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه تولید مسکن در این استان پنج هزار و ۳۰۰ نفر ثبت‌نام کرده و واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن شناخته شده اند که برای همه واجدان شرایط زمین مناسب تأمین شده است.

داعی تصریح کرد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۹۹ درخصوص زائرسرای بنیاد زائر در مشهد مقدس تفاهم‌نامه‌ای با مشارکت راه و شهرسازی و شهرداری انجام شد و با کمک سازمان نظام مهندسی و شهرداری و بنیاد زائر استان توانستیم پروانه این زائرسرا را اخذ کنیم که امسال عملیات اجرایی آن را نیز آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها افزود: امیدواریم بتوانیم در مجموعه راه و شهرسازی بیش از گذشته در خدمت مردم استان باشیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار