رئیس دیوان عالی کشور مطرح کرد؛

کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها، سیاست تحولی قوه قضائیه

حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: یکی از سیاست‌های تحولی قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری در زندان ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در بازدید از زندان قاین با بیان این که پالایش‌های صورت گرفته که توسط مقامات قضائی استان‌ها در زندان‌ها انجام می‌شود، سبب شده تعداد زیادی از زندانیان آزاد و تعداد زیادی نیز به مرخصی بروند، گفت: امیدواریم با همکاری مقامات قضائی شهرستان روز به روز شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان باشیم.

او همچنین در مراسمی که با حضور جمعی ازخانواده‌های زندانیان شهرستان قائنات برگزار شد افزود: قوه قضائیه توجه ویژه‌ای به زندان‌ها و زندانیان دارد و در تلاش است تا در حد امکان مجازات‌های دیگر جایگزین حکم زندان شود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام مرتضوی مقدم عنوان کرد: توجه به خانواده‌ها و فرزندان زندانیان از برنامه‌های قوه قضائیه است و از خانواده‌ها می‌خواهیم در پیشگیری از وقوع جرائم مشارکت بیشتری داشته باشند.

اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که دو هدف متعالی برای زندانها، اصلاح و تربیت است گفت: برخورد کارکنان زندان‌ها در استان و به خصوص شهرستان قاینات به گونه‌ای است که این دو بازو توانسته در عملکرد آن‌ها متبلور شود و در این زمینه حمایت‌های دادگستری و دادستان بسیار موثر بوده است.

در پایان نیز ۳۰ تبلت از سوی قوه قضائیه به فرزندان زندانیان اهداء شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار