اندر حکایت میوه شب عید/ مشتری کم رغبت، فروشنده هم ناراضی

توزیع میوه شب عید که از ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در خراسان جنوبی آغاز شده، برخی‌ها را ناراضی و مراکز عرضه را کم فروغ از استقبال مشتری کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  با گذشت یک هفته از توزیع میوه شب عید، ظاهرا مردم استقبال چندانی از خرید این میوه‌ها نکرده اند و در مورد قیمت و کیفیت آن‌ها حرف‌ها برای گفتن دارند.

۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار شامل ۴۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب زرد و قرمز در حال توزیع است که سیب به قیمت هر کیلو گرم ۱۰ هزار تومان، پرتقال تامسون ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و پرتقال والنسیا هم هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

سری به بازار و مراکز عرضه میوه شب عید در بیرجند زدیم تا ببینیم آیا مردم استقبالی از خرید این میوه‌ها کرده اند و اینکه اصلا از کیفیت و قیمت آن راضی اند؟

با اینکه مردم برای خرید میوه بی رغبت نیستند، اما کیفیت سیب و پرتقال را متناسب با قیمت آن نمی‌دانند.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: کیفیت میوه‌های تنظیم بازار نسبت به پارسال پایین است و جدا از بزرگ بودن میوه ها، برخی از آن‌ها خیلی کوچک و حتی پوسیده هستند.

شهروند دیگری هم با گلایه از گران بودن قیمت سیب نسبت به نوع غیر تنظیم بازاری آن می‌گوید: روز گذشته سیب قرمز و با کیفیت را به قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان خریدم، اما سیب تنظیم بازار هم اندازه اش بزرگ است و هم قیمتش بالاست.

فروش جعبه ای، خرید درهم

امسال هم همانند سال‌های گذشته میوه‌های تنظیم بازار در جعبه‌های ۱۰ کیلویی عرضه می‌شود، مردم هم هنگام خرید حتی اگر به همین میزان نیاز نداشته باشند مجبورند سیب و پرتقال را در اندازه‌های مختلف بخرند؛ وقتی هم که آن‌ها را دست چین می‌کنند از ۱۰ کیلو تنها ۶ یا ۷ کیلو میوه خوب، دستشان را می‌گیرد.

خانم خانه داری که در حال خرید میوه شب عید است به خبرنگار ما می‌گوید: اگر میوه‌ها را کیلویی عرضه کنند بهتر است، چون خرید سیب و پرتقال‌های نیم کیلویی برای ما صرفه ندارد و واقعا اسراف می‌شود.

یکی از فروشندگان میوه تنظیم بازارهم با گلایه از استقبال کم مشتریان می‌گوید: اندازه میوه‌ها متفاوت و مشتری هم با آن کنار نیامده است؛ هر کس می‌آید، می‌گوید چرا این میوه‌ها درشت است.

او بیان می‌کند: هم سبد سیب سنگین است و هم سبد پرتقال و مردم توانایی خرید ندارند.

فروشنده‌ی تنها غرفه عرضه میوه شب عید در بازار روز غفاری بیرجند هم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: بهتر بود مسئولان میوه را سورت و سایز بندی می‌کردند تا مشتری پسند می‌شد و اینگونه میوه‌ها روی دست مان نمی‌ماند.

کاهش ۵ درصدی قیمت میوه‌های تنظیم بازار از امروز

قیمت میوه‌های تنظیم بازار ویژه نوروز در خراسان جنوبی امروز ۵ درصد کاهش یافته است که به گفته معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هر کیلوگرم پرتقال والنسیا ۱۲ هزار تومان، پرتقال تامسون ۱۱هزار تومان و هر کیلوگرم سیب قرمز و زرد ۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

جویبان افزود: از ۸۰۰ تن میوه شب عید در استان، تاکنون بیش از نیمی از آن‌ها به فروش رفته است و در صورت نیاز و حتی کمبود آن، برای تأمین اقدام خواهد شد.

او در خصوص کیفیت و قیمت میوه‌های تنظیم بازار هم گفت: کیفیت و قیمت میوه ها، امسال به مراتب بهتر از سال گذشته است و تلاش کردیم بهترین میوه‌ها را تأمین و به دست مصرف کننده برسانیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
من خودم عرضه کننده میوه هستم. در این یک هفته خبری از بازدید مسئولان و تیم های بازرسی نیست تا لااقل حرف مون رو بزنیم که چرا میوه های بی کیفیت همش سهم استان ما میشه، میوه ها هم اینقدر گرون هست که مردم مجبورن مدل تنظیم بازار رو بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
میوه ای که 8 ماه تو سردخونه بمونه کیفیتش بهتر از این نمیشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
واقعا اصلا نظارت نیست
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
بفرما اینم نتیجه تدبیر مسئولین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
یه جعبه پرتقال تامسون تنظیم بلازار خریدم...چه پرتقالی!!! بی آب بی آب! حیف پولی که صرف خرید این پرتقالهای بی مصرف کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
آیا خودشون حاضرند این میوه ها رو بخرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
مسئولانی که اینقد دم از کیفیت میوه شب عید می زنند آیا خودشون حاضرند این میوه ها رو بخرند؟