قیمت میوه تنظیم بازار روی میز استاندار و دادستان

دادستان طی تماسی با استاندار تصمیم گرفتند برای پایین آمدن قیمت میوه تنطیم بازار جلسه‌ی تشکیل و این موضوع مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دادستان مرکز استان ۶صبح راهی میدان میوه و تره بار شد تا وضعیت میوه را از نزدیک رصد کند.

در مورد اینکه با تزریق میوه تنطیم بازار باز هم است قیمت‌ها کاهش داشته باشد با فروشندگان صحبت کردیم.

برخی می گفتند در مشهد قیمت سیب بین ۷ تا ۹ تومان است ولی در بیرجند گرانتر است.

وقتی از مسئولین علت را جویا شدیم اینطور پاسخ دادند.

 تهوری معاون سازمان بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گفت :   امسال قرار  بر توزیع میوه تنظیم بازار نبوده است و بعدا این تصمیم در سطح دولت گرفته شده به همین دلیل برای خرید سیب و پرتقال دیر اقدام‌کردیم.

او افزود : اگر این موضوع در آبان ماه انجام می‌شد مباشر خرید می‌توانست با سطح قیمت پایینتری میوه ها را بخرد.


بیشتر بخوانید


در ادامه دادستان راهی سردخانه شد.

فروشندگان میدان میوه و تره بار در گفتگو با ما گفتند : هر کاسبی که بگوید با سود  ۲۵ درصدی میوه را می فروشد دروغ می گوید و بین ۳۵ تا ۴۵ درصد سود از مشتریان می گیرند.

وقتی علت گرانفروشی را از کسبه جویا شدیم گفتند : مجبورم‌ ، نمی توانم با ۲۵ درصد سود مغازه را بچرخانم ، هرچه میوه فروشی های دیگر  عرضه کنند من‌ هم‌با همان قیمت می فروشم.

حجت الاسلام نسایی زهان دادستان مرکز استان گفت :کسی حق ندارد با سود ۳۵ یا ۴۵ درصد میوه بفروشد دستگاه‌های متولی امر بازرسی را در ایام عید تشدید کنند.

دادستان طی تماسی با استاندار تصمیم گرفتند برای پایین آمدن قیمت میوه تنطیم بازار جلسه‌ی تشکیل و این موضوع مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

این‌طور که ‌گفته می‌شود به جهت جلوگیری از صادرات و عرضه میوه‌های تنطیم بازار به تدریج شاهد روند کاهشی قیمت‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار