حکم اکبر طبری به تصویب دیوان عالی کشور رسید

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود از تصویب حکم اکبر طبری در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چهلمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه امروز (سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه) به صورت آنلاین برگزار شد.

اسماعیلی در نشست خبری خود و در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده اکبر طبری در دیوان عالی کشور گفت: برای  پرونده اکبر طبری حکم نهایی صادر شد و در روز‌های اخیر در دیوان عالی کشور رسیدگی و حکم نهایی و قطعی در مورد وی صادر شده است.

وی ادامه داد: اکبر طبری در ارتباط با لیدری و سردستگی باند ارتشاء، املاک و وجوه متعددی را به صورت رشوه از اصحاب پرونده‌ها اخذ و در مراجع قضایی و همچنین ادارات و دوایر دولتی در بخش‌های غیرقضایی، اقداماتی به نفع متهمان انجام داده بود که در نتیجه بابت این اتهام به ۳۱ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اموال و وجوه مأخوذه و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی و استرداد فهرست بلند بالای املاک تحصیل کرده به بیت المال، محکوم شده بود که این محکومیت توسط دیوان عالی کشور تأیید و محکومیت وی قطعی شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: وی اتهامات متعدد دیگری مانند جعل اسناد رسمی، سوءاستفاده از اسناد، اعمال نفوذ نزد ماموران و مقامات دولتی و شهرداری و همچنین سه فقره اعمال نفوذ و یک فقره غرض ورزی داشت که بابت این اتهامات هم محکومیت‌ وی در دیوان عالی کشور تأیید شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت : البته در مورد یک اتهام پولشویی تردیدی برای دیوان عالی کشور پیش آمده و نسبت به تنها این اتهام گفته‌اند که به دلیل اینکه قانون پولشویی، اخیرا تصویب شده است و با توجه به قانون جدید، دادگاه دوباره این یک اتهام را مورد رسیدگی قرار دهد و رأی مجدد صادر کند، اما سایر محکومیت‌های وی به تایید دیوان عالی کشو رسیده و لازم الاجرا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار