مقتدا صدر از تظاهرکنندگان خواست به دشمن پناه نبرند

رئیس جریان صدر عراق با صدور پیامی به تظاهرکنندگان از آن‌ها خواست به دشمنان وطن پناه نبرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روداو نوشت: مقتدا صدر در پیامی که در توئیتر منتشر شد خطاب به تظاهرکنندگان از آن‌ها خواست از آسیب رساندن به عراق خودداری کنند، زیرا هدف آبادی است و در سوزاندن لاستیک و بستن راه و ترساندن عابران هیچ آبادانی وجود ندارد.

صدر در این بیانیه که به نوشته روداو با بیانیه‌های قبلی متفاوت بود و برخلاف آن‌ها که شامل انتقاد شدید از جنبش اعتراضی و حتی تهدید آن‌ها بود این بار لحنی دوستانه داشت، خطاب به جوانان نوشت: انسان خشمگین نباید احساسات قلبی خود را بر حکمت عقلی ترجیح دهد.

وی تاکید کرد: وطن حتی اگر اسیر فساد باشد باز هم وطن است و هرکس وطن خود را دوست بدارد خاک و آب و آسمانش را دوست دارد و من غمگینم که خاک عراق را در حال سوختن و آسمانش را مملو از دود ببینم.

رئیس جریان صدر افزود:‌ ای جوانان انقلابی، از آسیب رساندن به عراق بپرهیزید که امانتی نزد شماست. آن را نسوزانید که فاسد حاکم می‌شود و درد و رنج مسلط می‌گردد و غربی‌ها سوء استفاده می‌کنند. هرکس وطن خود را دوست دارد ملت و ارتش و پلیس و سربازش را هم دوست دارد و آن‌ها فقط از شما حمایت می‌کنند نه از فاسدان. آن‌ها هم همان درد و رنج‌های شما را دارند.

مقتدا صدر خاطرنشان کرد: حب وطن با پناه بردن به دشمنان وطن منافات دارد. اشغالگر دوست نیست. عادی سازی مفید نیست و ما خواستار تبعیت نیستیم. وطن خود را قبل از آن که از دستش بدهید حفظ کنید. شما تظاهرات می‌کنید و فاسد هنوز در حال سرقت و غارت است و شما غافلید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار