افتتاح دو پروژه بیابان زدایی و نهال کاری در سربیشه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه از افتتاح دو پروژه بیابان زدایی در این شهرستان همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.

فتحی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پروژه بیابان زدایی و نهال کاری به همراه آبیاری در سطح ۳۰۰ هکتار از مراتع زولسک بخش مرکزی شهرستان انجام می شود.

او افزود: در تقاطع بلوار شهید اللهیار جابری و بلوار معلم و پیاده روی ضلع شرقی فرمانداری شهرستان به طول ۳۰۰ متر گونه‌های مختلف و درخت‌های زینتی کاشت می‌شود.

فتحی بیان کرد: پروژه جنگل کاری به مساحت ۹۰ هکتار به همراه آبیاری با کاشت گونه‌های جنگلی بادمک در مرتع کلاته بشگزی در حوزه توسعه آبخوان بخش مود هم در طول هفته منابع طبیعی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه اعتبار پروژه بیابان زدایی را ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و اعتبار پروژه جنگل کاری را ۳۹۶ میلیون تومان عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: تقدیر از همیاران طبیعت و فعالان منابع طبیعی، برگزاری کارگاه آموزشی برای بهره برداران منابع طبیعی، توزیع تنور گازی باهدف پیشگیری از تخریب و بوته کنی مراتع و تغییر الگوی سوخت، بازدید از پروژه‌های آبخیزداری، مسابقه نقاشی و انشا نویسی توسط دانش آموزان در موضوعات مرتبط با حفاطت از منابع طبیعی از جمله برنامه‌های این هفته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.