سایه کمبود پزشک متخصص بر سر بیمارستان قاین

کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی شهرستان قاین، دغدغه این روز‌های مردم شده و آن‌ها را نگران و سرگردان کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مردم شهرستان قاینات از کمبود متخصص و ماندگار نبودن آن‌ها در این شهرستان گلایه مندند و می‌گویند: کمبود پزشک متخصص باعث شلوغی مطب‌ها و مراکز درمانی شده است و باید ساعت‌ها در نوبت پزشک و ویزیت بمانیم.

کمبود پزشک متخصص در شهرستان قاینات زمانی بیشتر احساس می‌شود که مردم شهرستان زیرکوه هم به دلیل نبود پزشک مجبورند به قاین مراجعه کنند.

در پی انعکاس مطالبه مردم قاینات از بخش شنیده‌های مجازی بخش خبری ساعت ۱۱ باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع را از شبکه بهداشت و درمان این شهرستان پیگیر شدیم.

کمبود متخصص عفونی، زنان و داخلی در بیمارستان بیشتر احساس می‌شود

حیدری مدیر بیمارستان شهدای قاین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: در برخی بخش‌ها مانند اطفال، ارتوپدی، پوست، جراح عمومی، چشم و داخلی مشکل پزشک و نوبت دهی نداریم؛ اما در سایر بخش‌های تخصصی با کمبود پزشک مواجهیم.

او افزود: در بخش‌های تک تخصصی که یک پزشک دارند محدودیت‌های نوبت دهی داریم، زیرا یک پزشک همزمان باید اتاق عمل، بخش و درمان را پوشش دهد و امکان رفع این مشکل وجود ندارد.

حیدری تصریح کرد: در بیمارستان شهدای قاین به متخصص عفونی، زنان و داخلی احساس نیاز بیشتری داریم که این موضوع را از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم پیگیری کرده ایم که دانشگاه هم دارای محدودیت‌های خاص خود در تأمین پزشکان متخصص است.


بیشتر بخوانید


مدیر بیمارستان شهدای قاین بیان کرد: این بیمارستان نیاز مراجعه کنندگان شهرستان زیرکوه را هم پوشش می‌دهد که برخی اوقات با شلوغی مطب‌ها و فاصله افتادن بین نوبت‌ها و کمبود مواجه می‌شویم.

او گفت: به طور مثال در بخش عفونی که مراجعه کننده بیشتری دارد، ما فقط یک پزشک داریم که تعهد خدمت این متخصص بهمن ماه به پایان می‌رسد و به دنبال تمدید این طرح هستیم.

مردم چگونه می‌توانند نوبت بگیرند؟

به گفته حیدری مدیر بیمارستان شهدای قاین مردم می‌توانند از طریق شماره تماس ۳۱۶۲۸۲۰۰ و یا کد دستوری #۳۱۶۲۸۲۰۰*۶۶۵۵* اقدام به نوبت دهی کنند.

او افزود: تعدادی نوبت حضوری هم برای هر متخصص در نظر گرفته شده که به صلاح مدیریت به افرادی که موفق به گرفتن نوبت نمی‌شوند، داده می‌شود.

او در پایان درباره نوبت دهی روستائیان و عشایر هم گفت: این افراد می‌توانند از طریق پزشک خانواده، ارجاع الکترونیکی شوند و در روز مقرر در بیمارستان حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.