اردوغان دانشجویان معترض را تروریست خواند

رئیس جمهور ترکیه دانشجویان معترض در کشورش را تروریست خطاب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد دولت وی اجازه نمی‌دهد تظاهراتی که یک ماه است در یکی از دانشگاه‌های این کشور در جریان است، به اعتراضات ضد دولتی شبیه به آنچه در سال ۲۰۱۳ در جریات بود، بدل شود؛ همچنانکه او معترضان را تروریست خواند و جنبش ال جی بی تی را با ارزش‌های ترکیه مغایر خواند.

اردوغان خطاب به اعضای حزب و عدالت و توسعه گفت: این کشور از سوی تروریست‌ها اداره نخواهد شد. ما هرآنچه که نیاز است برای جلوگیری از این کار انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تصریح کرد: معترضان جوان، فاقد ارزش‌های معنوی و ملی ترکیه بوده و از اعضای گروه‌های تروریستی هستند.

وی در ادامه افزود: آیا شما دانشجو هستید یا تروریست که تلاش دارید تا به اتاق رئیس دانشگاه یورش ببرید؟ این کشور بار دیگر شاهد حوادث پارک گزی (اعتراضات گزی) در منطقه تقسیم نخواهد بود. ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد. ما در کنار تروریست‌ها نخواهیم ایستاد و چنین کاری را نخواهیم کرد.

دانشجویان «دانشگاه بغازیچی» (Bogazici University) در استانبول ترکیه پیشتر تظاهراتی را در اعتراض به انتخاب یک عضو حزب حاکم به عنوان رئیس دانشگاه برگزار کرده بودند. در پی این اعتراضات ۲۵۰ نفر این هفته در استانبول و ۶۹ نفر دیگر در آنکارا بازداشت شدند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته از بازداشت دانشجویان و دیگر معترضان در ترکیه ابراز نگرانی کرد. او گفت: آزادی بیان، حتی سخنانی که ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد، عنصری حیاتی برای دموکراسی به شمار می‌رود.

او همچنین مدعی شد: آمریکا شانه به شانه آن‌هایی برای آزادی‌های دموکراتیک خود می‌جنگند، خواهد ایستاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار