همزمان با دهه فجر؛

افتتاح و کلنگ زنی ۳۱۱ پروژه در نهبندان

فرماندار نهبندان گفت: ٣۶۶ میلیارد تومان مجموع اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی شهرستان نهبندان در دهه فجر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار نهبندان گفت: شهرستان نهبندان ظرفیت‌های بی نظیری دارد، اما توسعه پایدار و متوازن در تمامی بخش‌ها را باید رقم بزنیم لذا رسانه‌ها باید برای توسعه این شهرستان مطالبه گری کنند.

او افزود: باید بتوانیم ذهنیت‌ها را نسبت به نهبندان مثبت کنیم و بیشتر بر ظرفیت‌ها و داشته‌های شهرستان تاکید شود تا فرصت سرمایه گذاری در جهت توسعه محقق شود.

بیکی با بیان اینکه علی رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها هیچ وقت تلاش‌ها در نهنبدان متوقف نشده است، اظهار کرد: سرعت تکمیل زیر ساخت ها، حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در نهبندان بیش‌تر از سال‌های گذشته و قابل مشهود است.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: نهبندان در دهه فجر بیشترین تعداد پروژه افتتاحی و کلنگ زنی را دارد، این شهرستان همچنین در هفته دولت هم همین وضعیت را داشته و آمار پروژه‌ها مطلوب بوده است.

او با بیان اینکه در دهه فجر ٣١١ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، گفت: از این تعداد ٢١١ پروژه قابل افتتاح و ١٠٠ پروژه کلنگ زنی و عملیات آن آغاز خواهد شد.

بیکی ادامه داد: همزمان با دهه فجر ۵٠ پروژه شهری و ١۶٢ پروژه در حوزه روستا‌های نهبندان با اعتبار ١٩۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار نهبندان گفت: ٣۶۶ میلیارد تومان مجموع پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی نهبندان است که از این اعتبار ١٩۶ میلیارد تومان برای پروژه‌های قابل افتتاح و ١٧٠ میلیارد تومان هم اعتبار برای پروژه‌های کلنگ زنی پیش بینی شده است.

او از افتتاح گاز رسانی به ٧٧ روستای نهبندان در دهه فجر خبر داد و افزود: گازرسانی به ٢٢ واحد صنعتی و تولیدی هم به بهره برداری می‌رسد و برای هر واحد سرانه مبلغ ٢۴٠ میلیون تومان دولت کمک رایگان کرده است.


بیشتر بخوانید


بیکی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به ٩۶ روستای نهبندان در دهه فجر آغاز می‌شود، گفت: ۶۵ روستا از نعمت گاز بهره‌مند بوده اند و سال آینده بیشتر نقاط شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار نهبندان اظهار کرد: در حوره منیزیت چهار پروژه داریم که در دهه فجر طرح دانه بندی منیزیت لاخ زرد در منطقه مزار سیدعلی با سرمایه گذاری ١٠ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

او از افتتاح فاز دوم آبرسانی به محله عشایری خواجه منجیکو با ١٠ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و افزود: در هفته دولت با هزینه کرد هفت میلیارد اعتبار فاز اول این پروژه افتتاح شد و مجوز فاز سوم هم گرفته شده است.

بیکی بهره برداری از پروژه آبرسانی سه فرسخ را از دیگر پروژه‌های شاخص قابل افتتاح عنوان کرد و گفت: آبرسانی به روستای سه فرسخ و پروژه آبرسانی به کوه لوله آماده افتتاح است.

او از افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شوسف با یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان با کمک نوسازی مدارس و کمک خیرین خبر داد و گفت: مجتمع بین راهی زمرد شرق با پنج میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان در حال آماده سازی است.

بیکی تصریح کرد: شرکت گاز با ١٩٧ پروژه در بخش گاز رسانی در پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی دارد، دهیاری‌ها با ۴٠ پروژه و حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با ٩ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان بیشترین اعتبار را برای پروژه‌های قابل افتتاح هزینه کرده اند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه پنج زمین چمن مصنوعی در شهر شوسف آماده افتتاح است، گفت: پنج پروژه زمین چمن مصنوعی هم کلنگ زنی خواهد شد و سال آینده مجموع زمین چمن مصنوعی شهرستان از یک به ١۵ افزایش خواهد داشت.

او افزود: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان آتشدست با اعتبار دو میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان با کمک دانشگاه علوم پزشکی و خیرین تأمین شده به بهره برداری می‌رسد.

بیکی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن ٩ پروژه زیر ساختی داریم، گفت: یک پروژه زیربنایی خط انتقال برق شاهکوه است که مناقصه آن برگزار شده است و منتظر هستیم تا مباحث فنی آن به نتیجه برسد.

فرماندار نهبندان بیان کرد: تاکنون هفت میلیارد تومان برای شهرک صنعتی هزینه شده است تا واحد‌های موجود برای آب و برق مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار