عدم حمایت از کودکان منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مدیرکل امور زنان و خانواده گفت: کودکان آینده سازان جامعه هر سرزمینی هستند که توجه به آن‌ها امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پریسا علیلو مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی  با اشاره به اینکه عدم حمایت از کودکان این قشر آسیب پذیر جامعه منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی بزرگی می‌شود افزود: بعنوان مرجع حقوق کودک آگاهی بخشی و احترام به حقوق کودک را یک وظیفه همگانی دانسته و با هدف ارتقاء آگاهی‌های فردی و به روز کردن دانش‌ها در زمینه مسائل کودکان و نوجوانان و اصلاح قوانین این حوزه، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی تحت عنوان مدارس حقوق کودک برگزار می‌نماییم.

او  ادامه داد: با همکاری وزارت دادگستری و کنوانسیون حقوق کودک کشور دهمین مدرسه حقوق کودک کشور را در استان آذربایجان غربی افتتاح کردیم. جامعه مخاطب در این مدرسه فعالان حوزه حقوق کودک، مشاوران، روانشناسان و حقوقدانان و متولیان حوزه کودک هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری افزود: این مدرسه بصورت کارگاه دو روزه در دو شیفت صبح و عصر ۱۷ و ۱۸ دی ماه بمدت ۱۶ ساعت آموزش‌های تخصصی توسط اساتید برجسته کشوری به صورت مجازی و آنلاین با هدف ارتقا و توانمندسازی افراد فعال در حوزه کودکان و نوجوانان در خصوص حقوق این قشر از جامعه را ارائه می‌نماید.

علیلو ابراز امیدواری نمود چالش‌های حوزه کودک در کشور که تقریبا مشابه است، با آگاهی بخشی به افراد جامعه حساسیتی ایجاد شود تا خشونت علیه کودکان کاهش یافته و بتوانیم کودکانی مطالبه گر و آگاه تربیت نموده و فعالیت‌های مربوط به حقوق کودکان را به شکل تخصصی‌تر پیگیری نماییم.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.