پاسخ موشکی یمن نتیجه پیروی عربستان از سیاست‌های آمریکایی–صهیونیستی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:عربستان با چراغ سبز ایالات متحده اقدام به اعمال سیاست‌های آمریکایی – صهیونیستی در منطقه می‌کند، اما در آینده عاقبت کار‌های نادرستشان دامنشان را خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛شهروز برزگر کلشانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به تجاوز عربستان به کشور یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور طی ماه‌های گذشته، گفت: همین موضوع موجب شد تا سازمان ملل متحد در گزارشی، نام ائتلاف سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودک در جنگ یمن قرار دهد، زیرا ائتلاف کنونی به رهبری عربستان سبب کشته شدن صد‌ها تن از کودکان یمنی شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از سفر ترامپ به منطقه، متاسفانه به سعودی‌ها چراغ سبز داده شد تا این کشور اقدامات بی ثبات کننده در منطقه انجام دهد، اظهار کرد: عربستان قبل از اینکه زمان را از دست بدهد، باید دست از اعمال سیاست‌های آمریکایی – صهیونیستی در منطقه بردارد و تلاش کند با جبران گذشته، نگاه مردم سایر کشور‌ها را به خود جلب کند.

وی ضمن یادآوری حمله یمنی‌ها به فرودگاه الملک خالد عربستان با موشک بالستیک، ادامه داد: عربستان با حمایت ایالات متحده و برخی کشور‌های منطقه جنگ نابرابر و ظالمانه‌ای را در یمن آغاز کرد، اما باید بداند که مردم یمن هیچگاه از موضع خود کوتاه نخواهند آمد لذا عربستان باید بیشتر مراقب اقداماتش باشد، زیرا یمنی‌ها می‌توانند از حقوقشان دفاع کنند.

برزگر با اشاره به اینکه حکومت عربستان هم اکنون از دورن دچار مشکل شده و مخالفان متعددی با سیاست‌های کنونی اش دارد، تصریح کرد: بنابراین می‌توان اذعان کرد که بازداشت برخی از شاهزاده‌ها و مسئولان این کشور به اتهام فساد مالی نیز بر این اساس باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سعودی‌ها باید هرچه سریع‌تر دست از اقدامات خصمانه خود در منطقه بردارند، زیرا عاقبت کار‌های نادرستشان دامنشان را خواهد گرفت.

انتهای پیام//ن.م

عربستان دست از اعمال سیاست‌های آمریکایی – صهیونیستی در منطقه بردارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.