برگزاری رزمایش مبارزه با بیوتروریسم و حملات سایبری در ادارات آذربایجان غربی

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی گفت: رزمایش‌های پدافند غیر عامل به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مرتضی رضائیه آزادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی در نشست با خبرنگاران با اشاره به مبحث پدافند غیر عامل اظهار داشت: ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص مابین ۲ انبار انرژی از شمال با آسیای میانه و قفقاز و از جنوب با خلیج فارس قرارگرفته است.

وی افزود: شاخه استراتژیک دنیا در بحث اقتصادی، سیاسی و جغرافیای سیاسی محسوب می‌شود و ۵۰ درصد انرژی‌های کشور‌های پیشرفته از گذرگاه مهم هرمز که پل مابین اروپا و آسیا می‌باشدکه به اهمیت منطقه نیز افزوده است.

وی در خصوص وجود ذخایر ۷۰۰ ساله انرژی بیان کرد: باتوجه به وجود داشتن ذخایر انرژی نفت و گاز قطعا مورد تهدید‌هایی قرار داریم و از نظر وضعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای پیشبرد اهداف خود تهدیداتی دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی گفت: دفاع غیر نظامی را پدافند غیر عامل می‌گویند که تمام دستگاه‌های لشکری و کشوری و آحاد مردم در آن دخیل هستند.

وی درباره شیطنت‌های اخیر آمریکا افزود: به دلیل اینکه سپاه با یگان‌های نظامی کشور‌های مختلفی و نیز با آحاد مردم در ارتباط است به همین دلیل روی سپاه زوم کرده اند.

آزادی افزود: بسیج و حضور مردم در صحنه یکی از بحث‌های مهم در پدافند غیر عامل است که در کشور‌هایی همچون سوریه، عراق و یمن با سازماندهی و آگاهی دادن مردم نسبت به دفاع از خود بسیاری از فتنه‌ها و ترفند‌ها را به هم زده اند.

وی بیان کرد: اکثر افراد جامعه متوجه بحث پدافند غیر عامل نبوده کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتباط کار گاه‌های ملی، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات نظامی دشمن است اگر مباحث پدافند غیر عامل در کشور لحاظ نشود کلیه فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی به هدر می‌روند و این مباحث پدافند غیر عامل تنها مختص کشور ما نبوده است.

وی افزود: امن‌ترین کشور‌ها بیشتر از ما پدافند غیر عامل را رعایت می‌کنند کشور سوئیس کلیه چرخه تولیدی غذایی کشور از انبار ها‌ی پدافند غیر عامل عبور می‌دهد این کشور همیشه یک ذخیره ۳ ماهه برای زمان‌های بحرانی دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد:در بحث پدافند غیر عامل ۲ قرارگاه وجود دارد یکی قرارگاه زیستی و دیگری قرارگاه سایبری می‌باشد که تمامی مسئولیت‌های آن بر عهده استاندار بوده و جلسات آن و تصمیماتش ما فوق قانون است.

وی افزود: مأموریت وزارت کشور نظارت بر استانداری‌ها و حسن اجرای قانون در ادارات است؛ تشکیلات پدافند غیر عامل نظارت بر عملکرد دستگا‌ها و ملزم به اجرای پدافند غیر عامل در آن‌ها است.

وی پدافند غیر عامل را رعایت مباحث پدافندی جهت صیانت از جان و منافع ملی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: رزمایش‌های مختلفی در هفته پدافند غیرعامل و خارج از آن به منظور راستی آزمایی و سنجش دستگاه‌های اجرایی در زمینه پدافند غیرعامل برگزار می‌شود.

آزادی افزود: در زمینه پدافند غیرعامل تیم‌های مختلف امنیتی و اجرایی و کارگرو‌های خاص به منظور حضور سرزده از ادارات برای بررسی وضعیت پدافند غیرعامل تشکیل شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی به طرح‌ها و برنامه‌های پدافند غیرعامل در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: مبارزه با بیوتروریسم، قطعی برق و اتصال برق اضطراری و رزمایش سایبری از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره کل در دستگاه‌ای اجرایی آموزش و پرورش، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام//ن. م

 

امن‌ترین کشور‌ها  از ما پدافند غیر عاملا استفاده می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.