آغاز نهمین کنفرانس حقوق کودک در ارومیه

نهمین کنفرانس حقوق کودک در ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،این کنفرانس با همکاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این کنفرانس در رابطه با حقوق کودک در اسلام صحبت کردند و با تاکید بر حقوق کودک با توجه به تصویب کنوانسیون حقوق کودک بعد از جنگ جهانی اول و اشاره به تعلیمات قرآن کریم در رابطه با رعایت حقوق کودکان و زنده به گور کردن فرزندان دختر در زمان جاهلیت، دین مبین اسلام و پیامبر گرامی اسلام را بهترین خط بطلان به این مسئله دانست.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به برخی اشتباهات در جامعه مدرن همانند سقط جنین بهترین پاسخ به این مسئله شکل گیری یک کنوانسیون حقوقی خاص با همفکری متفکرین اسلامی دانست.
ایشان همچنین در رابطه با حق فرزند به والدین و حق والدین بر پدر و مادر نیز صحبت کردند و انتخاب اسم‌های حسنه را برای کودکان و یاد دادن قرآن را به آن‌ها و یاد دادن خواندن و نوشتن و برخی عوامل دیگر را از سوی والدین حق والدین به کودکان که این عوامل را از برکات ویژه دین مبین اسلام دانستند.
محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم در رابطه با حمایت‌های اجتماعی صحبت کرد و حمایت اقتصادی را لازمه این امر دانست.
دکتر شهریاری حمایت از قشر‌های حاشیه نشین و روستا‌ها که فقر بیشتر نمایان است از جمله رعایت حقوق کودک در استان دانست و ملاحضات اسلامی را در رابطه با کودکان و بحث الحاق به کنوانسیون حقوق کودک و کمبود اعتبارات در این زمینه را از وظایف نمایندگان مجلس خواند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین مسائل پایه‌ای از جمله آموزش و پرورش را در شکل گیری کودک پروری و جامعه‌ای سالم نیز مهم خواند.
دکتر گروسی رئیس کل دادگستری استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حمایت‌های استانداری از این موضوع کودکان را آسیب پذیرترین قشر جامعه دانسته و بر حمایت همه جانبه از کودکان تاکید کرد.
وی سکوت جوامع بین المللی را در مقابل جنایات علیه کودکان یمن و فلسطین اشغالی و جنگ‌های اخیر را تخریبی بزرگ علیه کودکان دانست و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات حقوقی جمهوری اسلامی ایران را در مجامع بین الملی نسبت به حقوق کودک را مثبت و مهم خواند و حمایت از کودک و پیگیری حقوق مربوط به کودکان را به عنوان یک تکلیف انسانی در جهت اینده‌ای سالم مهم خواند.
دکتر گروسی همچنین آمار استان را در زمینه رعایت حقوق کودک را خوب ارزیابی کرد.
خانم علیلو مسئول امور بانوان در استانداری آذربایجان غربی در این کنفرانس در رابطه با چالش‌های حقوق کودک در استان صحبت کرد و محور‌های ریشه‌ای همچون رعایت حقوق کودک و تقویت و تحکیم معلفه‌های حقوق کودک با توجه به نیل به باروری و پرورش نیروی انسانی سالم در جهت تربیت نسل‌های توانمند و جامعه‌ای سالم تاکید کرد.
محمود عباسی دبیر این کنفرانس در رابطه با حمایت از حقوق کودک در اسناد بین المللی و قوانین داخلی صحبت کرد و همفکری تشکل‌های مردم نهاد را در ساماندهی کودکان کار و خیابان خواستارشد و استفاده از آموزه‌های دین مبین اسلام را در رعایت حقوق کودکان بویژه از سوی والدین را مهم خواند.
 
انتهای پیام/م
 

ارومیه میزبان کنفرانس حقوق کودک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.