افتتاح اولین کنگره حزب حاکم در کره شمالی پس از پنج سال

کیم جونگ اون نخستین کنگره حزب حاکم کره شمالی را پس از پنج سال افتتاح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر کره شمالی اولین کنگره حزب حاکم این کشور را در پنج سال گذشته افتتاح کرد.

کیم جونگ اون اذعان کرد برنامه‌های اقتصادی وی شکست خورده است. رسانه‌های دولتی کره شمالی روز چهارشنبه گزارش دادند: کیم جونگ اون رئیس کره شمالی در مراسم افتتاح کنگره حزب حاکم کارگر اعتراف کرد برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی اش شکست خورده است.

کیم در سخنرانی در افتتاحیه کنگره حزب کارگر که از روز سه شنبه آغاز شد، گفت که برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی این کشور که در کنگره سال ۲۰۱۶ تعیین شده بود، تقریباً در همه جبهه‌ها شکست خورده است.

کنگره حزب کارگر، یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های تبلیغاتی کره شمالی، موظف است به کیم کمک کند تا به یک ملت نگران نشان دهد که او کاملا قادر است با تکیه بر قدرت رهبری اش وحدت کشور را حفظ و در برابر کووید ۱۹ و دیگر چالش‌های اقتصادی روزافزون تقویت کند.

اما برخی از ناظران تردید دارند که این کنگره بتواند راه حل‌های اساسی برای مشکلات کره شمالی پیدا کند‎‎‎‏‎؛ بسیاری از این مشکلات ناشی از دهه‌ها سوء مدیریت اقتصادی و پیگیری بی مهابا برای سلاح‌های هسته‌ای گران قیمت از سوی کیم است که هدف اصلی آن‌ها آمریکا است.

کیم، ۳۶ ساله، کنگره‌ای را برگزار می‌کند که انتظار می‌رود برگزاری آن در بحبوحه آنچه ممکن است سخت‌ترین چالش حکومت ۹ ساله او باشد و آنچه که او آن را "بحران‌های متعدد" خوانده است، چند روز طول بکشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار