درخواست آمریکا از کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات

نماینده ارشد ترامپ در امور کره شمالی در سفر خود به سئول از رهبر کره شمالی خواست تا به مذاکرات با آمریکا بر سر مسائل سیاسی و نظامی بازگردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، نماینده ارشد ترامپ در امور کره شمالی از کیم جونگ اون رهبر این کشور خواست که به مذاکرات با آمریکا  بازگردد.

استفان بیگن، در سخنرانی روز پنجشنبه خود در سئول  از کره شمالی خواست مذاکرات سیاسی و نظامی بین دو کشور را ادامه دهد و گفت: هدف از این درخواست تقویت تعامل بی سابقه بین  دولت ترامپ با پیونگ یانگ است.

او با بیان اینکه مذاکرات بین دو کشور تاکنون نتایج اثر بخشی نداشته است اعلام کرد: از کیم جونگ اون  می‌خواهیم تا به مذاکرات با آمریکا روی آورد.

نماینده آمریکا در امور کره شمالی در حالی که اذعان داشت هنوز موفقیتی را که در مورد روابط سیاسی بین واشنگتن و پیونگ یانگ انتظار داشتیم حاصل نشده است اضافه کرد: معتقدم به اصلاح مجدد کامل روابط بین دو کشور نیازمندیم.

او خاطر نشان کرد: متأسفانه طی دو سال گذشته فرصت‌های زیادی توسط همتایان کره شمالی ما هدر داده شده است، که اغلب به جای استفاده از فرصت‌های تعامل، وقت خود را صرف جستجوی موانع مذاکره کرده اند. 

استفان بیگن زرادخانه هسته‌ای کره شمالی را بزرگترین چالش‌های سیاست خارجی آمریکا دانست و تاکید کرد: علی رغم تعهد مبهم کیم در سال ۲۰۱۸ در جهت متوقف کردن  کامل فعالیت های هسته ای خود او همچنان به پیشرفت برنامه سلاح‌های هسته‌ای ادامه داده است.

نماینده آمریکا تصریح کرد: دو طرف از زمان آغاز مذاکرات در اوایل سال ۲۰۱۹  در هانوی پیشرفت کمی داشته اند. از آن زمان کیم پرتاب موشک‌های بالستیک با برد کوتاه خود را از سر گرفته و در ماه اکتبر در یک رژه نظامی از بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای متحرک جاده‌ای رونمایی کرده است.

بیگن تاکید کرد: ما باید برسر ترسیم یک نقشه راه برای اقدام به توافق و اینکه این نقشه راه در نهایت به کجا می‌انجامد، با هم به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۹:۵۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
آیا موشک های هسته ای کره ،جاده ای برای وصل به آمریکا،خواهد شد؟.... کیم ازآلاسکا تا نیوجرسی و آتلانتا...وقت ترور با مسلسل اتوماتیک، خطر حذف ناگهانی را نباید ،از نظر دور داشت. یک اتفاق .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
باید به کره شمالی تبریک گفت.هنوز حتی یک باج هم به آمریکا نداده.
آخرین اخبار