ذخیره قطعی بیش از هفت میلیون تن بنتونیت در فردوس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ذخیره قطعی معادن بنتونیت در فردوس بیش از هفت میلیون و ۵۴۰ هزار تن است.

جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بیشترین معادن شهرستان فردوس در حوزه ماده معدنی بنتونیت در حال فعالیت هستند که ذخیره قطعی این معادن بیش از هفت میلیون و ۵۴۰ هزار تن است.

او افزود: ۲۱ معدن بنتونیت با سرمایه‌گذاری اولیه بیش از ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان فردوس در حال فعالیت هستند که ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه این ماده معدنی مهم ایجاد کرده است.

جرجانی استخراج سالانه معادن بنتونیت فردوس را بیش از ۲۲۰ هزار تن اعلام کرد و عنوان کرد: فعالیت معادن بنتونیت در فردوس توانسته زمینه اشتغال مستقیم حدود ۱۰۰ نفر را در این بخش فراهم کند.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بنتونیت را یکی از مواد معدنی پر کاربرد در صنایع مختلف دانست و عنوان کرد: از ماده معدنی بنتونیت در صنعت فولاد، گندله سازی، حفاری چاه‌ های نفت، تولید محصولات شوینده و بهداشتی، تصفیه روغن، ریخته‌گری، حوزه کشاورزی و سایر موارد استفاده می ‌شود.

خراسان جنوبی جزو ۵ استان برتر معدنی

او گفت: خراسان جنوبی با وجود ذخایر غنی زغال‌سنگ، کک و آهن، منیزیت، بنتونیت، کرومیت، مرمریت، آندالوزیت، بازالت، پتاس، مس و طلا، خاک‌ های صنعتی و شکل‌گیری چرخه فولاد در استان، جزو ۵ استان برتر معدنی است.

جرجانی گفت: این استان با ۶۵۷ پروانه بهره‌ برداری معدنی و ذخیره قطعی ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن در حوزه ذخیره، رتبه هفتم کشور و در معادن فعال و اشتغال مرتبط رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، ۵۰ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد و در هفت ماهه ابتدای امسال، رتبه اول صدور پروانه اکتشاف، رتبه دوم صدور پروانه بهره‌برداری و رتبه سوم گواهینامه کشف متعلق به خراسان جنوبی بوده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار