ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی برای پایداری شبکه برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با توجه به سرمای هوا صرفه جویی در مصرف انرژی عامل مهم در پایداری انرژی در نیروگاه‌ها است.

دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با شروع سرما‌ی هوا در سطح استان و افزایش مصرف گاز و با توجه به تصمیم شرکت گاز مبنی بر حفظ پایداری گاز مشترکین خانگی به ناچار محدودیت‌هایی برای خوراک گاز مصرفی نیروگاه برق و همچنین نیروگاه شهید کاوه قاینات اعمال شده است که همین موضوع باعث شده در زمینه تولید برق کمبود‌هایی ایجاد شود.

او افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان از مدتی قبل برای کمک به صرفه جویی در مصرف برق چراغ‌های روشنایی معابر‌ها را به صورت یک در میان خاموش کرده است.

دادگر گفت: با کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در زمینه مدیریت مصرف برق می‌توانند همکاری داشته باشند هماهنگ شده است تا در این زمینه همکاری داشته باشند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: برای محدود کردن روشنایی پارک‌ها و میادین و روشنایی جاده‌ها اقداماتی خوبی با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است.

او ادامه داد: با توجه به تداوم شرایط سرما و محدودیت‌های گاز تحویلی به نیروگاه‌ها لازم شد تا از کلیه مشترکین برق استان اعم از مشترکین صنعتی، عمومی، کشاورزی و به ویژه مشترکین تجاری و خانگی تقاضا کنیم تا زمان عادی شدن شرایط و تغییر روال عادی تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق به هر میزان ممکن در مصرف برق صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.