با هدف کنترل و کاهش طلاق؛

سامانه تصمیم در خراسان جنوبی راه اندازی شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی گفت: امروز سامانه تصمیم به منظور کاهش و پیشگیری از پدیده طلاق در استان راه اندازی شد.

حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در دعاوی مطرح شده به ویژه حوزه خانواده و از همه مهم‌تر طلاق، شاهد فقر مهارت‌های ارتباطی هستیم.

او افزود: در مسئله طلاق بسیاری از زوجین نخست راه دادگاه را انتخاب می‌کنند در صورتی که تاکید اسناد بالا دستی بر ارجاع زوجین به مشاور است.

حجت الاسلام وحدانی نیا بیان کرد: در گذشته دریافت مشاوره به صورت فیزیکی بود، اما امروز با راه اندازی سامانه تصمیم، زوجین باید در این سامانه ثبت نام و روند غربالگری و مشاوره را طی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی ادامه داد: اگر در روند غربالگری و مشاوره طی ۴۵ روز سازش انجام شد، پرونده متوفق و در مرکز مشاوره بایگانی می‌شود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در صورتی که سازش رخ ندهد زوجین به دفاتر خدمات قضایی ارجاع داده خواهند شد.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه وکلا حق ورود و دخالت در تصمیم گیری زوجین را ندارند، گفت: در صورتی که وکلا در روند تصمیم گیری زوجین مداخله کنند مطابق با ساز و کار‌های قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اعطا ۶۵ میلیون یارانه مشاوره به زوجین نیازمند

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی سامانه تصمیم در استان چرخه اداری حل و فصل دعاوی خانوادگی از جمله طلاق تسهیل شده و زوجین می‌توانند با مراجعه به سامانه zaman.behzisti.net درخواست خود را ثبت کنند.

او افزود: در ۳ دفتر پیشخوان و ۱۲ مرکزمشاوره سطح استان امکان ارائه مشاوره و خدمات مورد نیاز به زوجین فراهم شده است.

عرب نژاد ادامه داد: تاکنون ۶۵ میلیون تومان اعتبار صرف یارانه مشاوره برای زوجین نیازمند شده و ۹۰۰ نفر از این یارانه حمایتی بهزیستی بهره برده اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: زیر ساخت‌های لازم این سامانه در شهرستان‌های با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر راه اندازی شده و ۴ شهرستان بیرجند، طبس، قاین و نهبندان به این سامانه دسترسی دارند.

پیش بینی می‌شود تا پایان امسال سایر شهرستان‌های استان نیز بتوانند از ظرفیت این سامانه استفاده کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار