فرمانده سپاه امام رضا(ع):

فرهنگ شهادت به عنوان دستاورد معنوی برجسته شود

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: فرهنگ شهادت باید به عنوان دستاورد معنوی کشور برجسته و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،؛ سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی در جلسه سیاستگذاری کنگره یک هزار و ۱۰۳ شهید منطقه تربت حیدریه گفت: باید با خلق آثار ارزشمند در حوزه دفاع مقدس، دفاع از حرم و یا هر صحنه دیگری که از آن به عنوان یک نماد و تابلو یاد می‌کنیم؛ به برجسته سازی آن رویداد بپردازیم و سپس به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

او افزود:آن‌هایی که اینگونه صحنه‌ها را خلق کرده اند، باید اهدافشان تبیین شود و نوع مبارزات آن‌ها در جریان زندگی برای نسل‌های بعدی معرفی شوند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد:بنابراین هم شهید و شهادت و هم راه آن‌ها مستمر است و پیوستگی دارد و هم باید مستمر به آن‌ها پرداخت.

سردار نظری بیان کرد:کنگره‌ها و یادواره‌ها برش‌های تاکتیکی زمانی هستند که آنچه انجام داده ایم در این ظرف‌های زمانی به مردم معرفی می‌شوند.

او تصریح کرد: عجله‌ای برای انجام کار‌های کنگره نیست و شکوه یک یادواره و کنگره به شاخص و میزان کیفیت معرفی آن بستگی دارد. ما باید هم در ارتباط با مجاهدت‌های دفاع مقدس و هم در ارتباط با جانفشانی‌های شهدای حرم و امنیت و ... به تناسب ایثارگری این شهدا در مبارزاتشان به معرفی صحنه‌ها و معرفی خود شهدا که هر کدام دارای روش و مسلکی بودند، بپردازیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تاکید کرد: تربت حیدریه و محدوده آن که قرار است کنگره ملی برگزار کنند، باید با توجه به ظرفیت‌های متعدد که در این منطقه وجود دارد به برجسته شدن این آثار در شان شخصیت‌ها و شهدای این منطقه کمک کنند. همه فعالیت‌های کنگره باید بر اساس توانمندی‌های این منطقه باشد. این منطقه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که توانسته شهیدی مثل سردار عبدالحسین برونسی را تقدیم انقلاب کند.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.